Що таке контекстна реклама в інтернеті і як вона працює-види і приклади, плюси і мінуси

Здрастуйте! у цій статті ви дізнаєтеся, що таке контекстна реклама в інтернеті. сьогодні ви дізнаєтеся які є види і типи контекстної реклами. як працює контекстна реклама, її переваги та недоліки. Які основні правила успішної рекламної кампанії, хто такий директолог і як його вибрати.

Контекстна реклама – що це

Колись людина полювала за товаром. У світі сучасних технологій товар посилено полює за людиною.

Заява здається відірваним від реальності каламбуром тільки тим людям, які ніколи не шукали інформацію на просторах інтернету. Активні користувачі мережі постійно помічають, що їх запити в системі запам’ятовуються, а на сайтах послужлива реклама спокушає на тематичні покупки. Комусь це може здатися вторгненням в особистий простір, але факт залишається фактом-ми всі знаходимося у владі зухвалої і «шпигунської», але все ж такий доречною контекстної реклами.

контекстна реклама – інтернет-оголошення про продаж товару або послуги, яке має безпосередній тематичний зв’язок з сайтом, де ця реклама розміщена, або із запитом, введеним користувачем. наприклад, якщо ви читаєте статтю про догляд за домашнім вихованцем, ви можете побачити на сторінці рекламу ветеринарної клініки або зоомагазину.

Даний вид реклами, як і будь-який інший, має на меті збільшити трафік і підвищити продажі, вивести на ринок новий товар, провести рекламну акцію або популяризувати бренд.

Для того щоб відвідувач клікнув оголошення, тобто мав бажання перейти за посиланням до більш докладної інформації на сайті, рекламі потрібно, по-перше, припасти до місця, по-друге, візуально заманити потенційного покупця. Розглянемо різні види і типи контекстної реклами, які повинні справлятися з цими завданнями.

Види контекстної реклами: текстова, банерна та відеореклама

текстова реклама є нічим іншим, як звичайним розповідним описом товару із зазначенням посилання на сайт власника.

банерна реклама постає перед користувачем або повністю у вигляді зображення, або у вигляді картинки з текстом. Розрізняють статичні, анімовані та інтерактивні банери. Останні, як найбільш хитромудрі, пропонують користувачеві зробити з банером будь-яку дію (наприклад, натиснути на певне місце, вирішити задачку і т.д.).

відеореклама являє собою тематичний ролик, в кінці якого також знаходиться посилання на сайт.

Типи контекстної реклами: пошукова, тематична, реклама в соціальних мережах

пошукова реклама з’являється на перших позиціях в результатах пошукових систем після відправки запиту. Наприклад « “гірськолижні курорти швейцарії”.

Такі оголошення завжди йдуть з позначкою “реклама” і слово в слово відповідають запиту користувача. Гроші за її розміщення безроздільно переходять на рахунок пошуковиків (яндекс, гугл, бігун).

тематична реклама , на відміну від пошукової, розміщується на сторінці всередині сайту. Такі оголошення характеризуються включеним або відключеним таргетингом.

У першому випадку реклама тематично пов’язана тільки з інформацією на даній відкритій сторінці, як у прикладі:

У другому випадку тягнеться “шлейф” з усіх попередніх запитів користувача знаходить відображення в тематиці оголошень на ресурсі. Наприклад, якщо ви цікавилися будматеріалами, а зараз читаєте статтю про одяг, то будьте готові побачити там рекламу по ремонту та обробці квартир.

Таке відстеження інтересів можливо тільки в тому випадку, якщо ви залишаєтеся в межах однієї і тієї ж пошукової системи. Наприклад, якщо ви дивилися щось в гуглі, а потім відкрили яндекс, перший другому не передасть ніякої інформації, контекстна реклама не з’явиться.

Прибуток від кліка розподіляється наступним чином: половину забирає рекламна мережа, а друга половина дістається творцеві сайту, на якому розміщена реклама, – вебмайстру.

таргетована реклама – це реклама в соціальних мережах. Її можна виділити в окрему категорію завдяки такій особливості: вона орієнтована не на запити користувача або контент сторінки, а на особисті інтереси користувача, на дані з його профілю. Переваги вибору цієї реклами незаперечні-соцмережі налічують мільйони користувачів.

Як працює контекстна реклама

завдання будь-якої реклами – представляти товар так, щоб його купили. Традиційна реклама діє наосліп, вона прагне охопити якомога більше коло людей і таким чином, збільшити ймовірність попастися на очі зацікавленим в рекламованих товарах особам. другий спосіб продажу – переконати в загальному байдужого до товару людини в необхідності покупки.

принцип дії контекстної реклами – якісно інший. Вона намагається не зацікавити, а прицільно знайти вже зацікавлених в товарі осіб. Але як дізнатися, хто в якому товарі потребує? відповідь: проникнути в потаємні думки користувачів. Нічого надприродного, якщо врахувати, що людина легко видає їх через свої запити в пошукових системах.

Контекстна реклама орієнтована на ключові слова, які вводяться користувачем. Відправляючи запит або заходячи на сторінку будь-якого сайту, він приводить в дію приховані від нього пружини налаштувань в рекламній кампанії рекламодавця, і в підсумку бачить рекламне оголошення відповідно до того, що хотів знайти.

Переваги контекстної реклами

зростаюча популярність такої реклами пояснюється її перевагами:

  • точкове попадання . Користувач бачить рекламу тільки того товару, який він самостійно шукав в інтернеті. Це вигідно для рекламодавця, так як він знаходить більш зацікавленого клієнта, якого легше схилити до покупки. Це також зручно для відвідувача, так як він швидше відшукає те, чого потребує.
  • швидка віддача . Враховуючи величезну кількість людей, що заходять у всесвітню мережу, зазвичай вже з перших годин рекламної кампанії продажі товару значно зростають.
  • доступний бюджет . Рекламну кампанію можна почати зі стартовим капіталом менше тисячі рублів.
  • гнучкість в налаштуваннях . Параметри рекламної кампанії можна легко змінювати виходячи з часу доби, бюджету або місця розташування.
  • комплексна пропозиція . Користувач шукає певний товар, але контекстна реклама, випереджаючи бажання, пропонує йому суміжні товари або послуги, про які потенційний покупець ще не встиг подумати. Наприклад, якщо він шукав засіб від комарів, то може побачити в тому числі і пропозиції щодо покупки москітної сітки.
  • ненав’язливий формат . Контекстна реклама не стомлює звуковими ефектами, не намагається розпливтися на весь екран або засліпити різнокольоровими вогнями. Її стиль-легке речення, зроблене ніби ненароком.
  • лаконічність . У контекстній рекламі немає нічого зайвого, як у вбранні стильної жінки. Присутній зображення, заголовок товару, коротке пояснення і посилання на сайт рекламодавця.
  • детальний аналітичний аналіз . Після проведення кампанії у вас перед очима будуть всі показники ефективності, а також слабкі місця, які можна оптимізувати. Таким чином, наступного разу ви досягнете ще більшого результату.
  • простота . Не обов’язково бути професіоналом зі стажем, щоб самому виконати налаштування кампанії.

Недоліки контекстної реклами

мінусів у неї не так багато, як плюсів. Розглянемо їх:

  • короткостроковість дії . Ефект від подібної реклами швидкоплинний, вимагає поповнення бюджету і коригування налаштувань. На відміну від seo-просувань, що забезпечують щільний трафік довгий час.
  • можливий перевитрата коштів при невірному налаштуванні. Необхідно чітко відстежувати, щоб оплачувані вами кліки не перевищували дохід від продажу рекламованого товару
  • блокування реклами користувачами. Деякі непримиренні борці з рекламою встановлюють на своїх девайсах програми-блокувальники і всілякі плагіни. Рекламі не вдасться “достукатися” до таких відвідувачів мережі.
  • скликування оголошень. Суть в наступному. Рекламодавець платить сервісу за кожен перехід по його оголошенню. А недобросовісні конкуренти можуть “проклацать” це оголошення безліч разів, щобЗмусити розщедритися власника сайту. Ні грошей, ні реальних клієнтів.
  • непридатність для певних сфер бізнесу. Є області, чиї особливості роблять будь-які маркетингові інструменти малоефективними. Йдеться про великі продуктові мережі, газові та нафтові монополії. Також сюди відносять всі інші сфери, де покупці шукають товар або послугу в офлайні.

Як формується ціна на контекстну рекламу

вартість кр буде залежати від наступних характеристик:

  1. ніші , в якій розміщується реклама. Найдорожчі кліки традиційно відносяться до будівництва, медицини, фінансів і бізнесу. Ціна переходу падає, коли оголошення розташовується в більш дешевій ніші: сільське господарство, недорогі товари повсякденного споживання, відпочинок.
  2. налаштувань рекламної кампанії . Її можна налаштувати по-різному, аж до збитковості всього підприємства. Наприклад, система за замовчуванням пропонує скористатися параметром максимальної ефективності в розташуванні реклами. Це означає, що її помістять в самих «клікозбірних» місцях. Ви платите тільки за кліки-переходи на сайт, а не за кількість показів. Ціна за клік, яку ви можете виставити самі, може бути менше рубля. Однак пам’ятайте, що в системах діє принцип аукціону. Це означає, що ті рекламодавці, які платять за клік більше, отримують найбільш вигідні позиції і мають таким чином більший трафік.
  3. розміщення на сторінці .

тут розрізняють:

  • спецрозміщення – не більше трьох рекламних оголошень вгорі сторінки над результатами пошуку. Користувач бачить ваше оголошення одним з перших, тому ця позиція настільки вигідна і коштує дорожче інших;
  • гарантовані покази – від одного до чотирьох оголошень праворуч від рядка пошуку (вони називаються рекламними блоками) або в самому низу. Ціна кліка тут буде нижче ціни за спецрозміщення;
  • 1-е місце-місце в шапці гарантованих показів.
  • динамічні покази-оголошення, які показуються час від часу і чергуються між собою

Сервіси контекстної реклами

сервіси контекстної реклами – той майданчик, на якому рекламодавець розміщує свої оголошення.

Зараз в інтернеті лідирують два сервіси: яндекс директ і google adwords.

Як запустити контекстну рекламу на обраному сервісі? можна звернутися в агентство, що спеціалізується на контекстній рекламі, або спробувати подужати цю премудрість самостійно, освоївши сервіси автоматизації.

Хто б не проводив рекламну кампанію, йому доведеться пройти через її обов’язкові етапи.

Порядок проведення рекламної кампанії

  1. підбір ключів . Перш за все вам необхідно вибрати ключ, що складається з слова або фрази, який максимально відповідає суті вашого товару. Сервіс видаватиме вашу рекламу щоразу, коли зафіксує збіг. Потрібно знати, як підібрати ключові слова. Наприклад, не можна вибрати “як накачати м’язи”, якщо ви продаєте кальяни.
  2. створення оголошення . Це творча частина роботи. У цьому допоможе навик написання продають текстів. Потрібно зуміти підштовхнути користувача до заповітного кліку, обходячись мінімумом слів і озброївшись органічним оформленням.
  3. визначення ефективності . Необхідно враховувати, які параметри налаштувань будуть найбільш вдалими для даного бізнесу. Дуже добре і зручно, коли на сайті встановлені аналітичні програми google analytics або»яндекс-метрика”.
  4. запуск реклами . Коли всі кроки зроблені, залишається останній і найголовніший-завантажити рекламу в обрану систему автоматизації.

Як підібрати ключове слово або фразу

вам потрібно виконати два кроки:

  • ви отримуєте вихідні дані списком – які запити вводили користувачі з вашим передбачуваним головним словом. Їх можна отримати з різних джерел, в тому числі з вордстата яндекса.
  • аналізуєте дані і поділяєте слова на ключові і виключаються (сміттєві).

Наприклад, якщо ви продаєте телевізори, можете включити в «ключовий набір» поєднання «телевізори в розстрочку», але прибрати «в красноярську».

Весь сенс такої роботи в тому, щоб ваше оголошення не показувалося даремно на не відносяться до вашої теми запити. Наприклад, якщо ви не додасте до мінус-словами поєднання «на звалищі» із запиту якогось дивака «чи можна знайти телевізори на звалищі», то система буде видавати ваше оголошення на будь-які запити з цим словом, а цього вам не потрібно. З іншого боку, прикро упустити потенційного клієнта, невірно вибравши ключевик.

Для такої аналітичної роботи можете скористатися численними сервісами пошуку і виділення ключових фраз, наприклад, таким як mutagen.

Що ще зробити для успіху своєї рекламної кампанії

Отже, ви в одному кроці від запуску вашої рекламної кампанії. На що слід звернути увагу, щоб зробити її максимально ефективною?

  1. відстежуйте статистику . По завершенні кожного рекламного дня ви можете дізнатися, скільки користувачів бачило вашу рекламу, а скільки на неї відгукнулося, тобто перейшло на ваш сайт. За отриманими даними, ви приймаєте рішення, які дії зробити: можна доопрацювати ключові слова, підвищити ставку або виправити текст оголошення.
  2. постарайтеся досягти максимального відповідності між запитом користувача і суттю оголошення . Таким чином і визначається його клікабельность. У підсумку ви отримуєте відсоток успішності вашого оголошення.
  3. налаштуйте часовий таргетинг . Це означає, що варто прокручувати оголошення тільки в той час, коли ви можете відреагувати на запити клієнта. Наприклад, в налаштуваннях можна виключити нічні години.
  4. налаштуйте географічний таргетинг . Оголошення буде показуватися тільки в певній країні, області або місті. Якщо ви не готові поставляти ваш товар в інші регіони, не варто сподіватися, що покупець забере його самостійно.
  5. додайте ремаркетинг . У контекстної реклами є дуже зручна і потрібна функція-ремаркетинг. Вона існує для продовження спілкування між вже заходив на ваш сайт користувачем і вашої рекламою. Коли такий користувач відвідує інші сайти в рамках тієї ж майданчика (google adwords або яндекс директ), йому показуються ваші оголошення.

Не існує однієї-єдиної правильної схеми для рекламної кампанії, як немає одного рецепту для смачного пирога. Ви повинні жонглювати налаштуваннями, щоб визначити їх оптимальне поєднання саме для цієї конкретної кампанії.

Відверто кажучи, будь-яка реклама-це мистецтво, а її налаштування – непроста праця. Часто багато бізнесменів приходять до висновку, що контекстну рекламу свого товару краще довірити фахівцеві. Якому? розглянемо це в наступному пункті.

Хто такий директолог

Отже, ви вирішили розгорнути вашу рекламну кампанію, довірившись професіоналізму фахівця з контекстної реклами. Ця сучасна модна професія носить назву директолог (від англійського» direct ” – направляти). Логічно, адже користувач перенаправляється з однієї локації до іншої через натискання на рекламне оголошення.

Більшість так званих директологів-фрілансери, знайти їх можна на численних «вільних» майданчиках. Але слід розуміти, що такі фахівці найчастіше самоучки або багатопрофільні комп’ютерні «генії», які беруться за будь-яку роботу, за яку платять. Найнадійнішою категорією директологів залишаються фахівці від агентств.

Де б ви не вирішили найняти директолога, спочатку переконайтеся в його компетентності.

зверніть увагу на наступні пункти:

  • ви-не перший його клієнт. У нього є завершені успішні кейси на yandex direct або google adwords (зазвичай директолог настільки вузькоспеціальний, що «сидить» тільки на одному майданчику. І звичайно, у нього є докладні звіти по попередніх кампаніях).
  • хороший директолог повинен наочно представити вам свою стратегію дій-який бюджет буде закладений, скільки буде «виручено» кліків. Він повинен бути зацікавлений у просуванні вашого бізнесу.
  • в ідеалі добре б найняти фахівця, який розбирається у вашій сфері діяльності. Продавати подушки і трактори – не одне і те ж. І все ж не надто сподівайтеся на виконання цього пункту: ви можете витратити все життя на пошуки вузькоспеціального профі, тоді як ваші конкуренти вже налаштували рекламну кампанію і ловлять клієнтів в свої мережі!

Словник термінів контекстної реклами

клік 8>–>- натискання користувачем на рекламнеОголошення з подальшим переходом на сайт за посиланням.

cpm – cost per 1000 impressions – фіксована ціна за тисячу показів.

cpc – cost per click – ціна за клік, яку платить рекламодавець.

ctr – click-through rate, або клікабельність – співвідношення кількості кліків до кількості показів.

з r – conversion ratio – співвідношення клікнули на оголошення і кількість відвідали сайт.

націлювання – націлювання певної категорії користувачів.

мінус-слова – слова, що не мають відношення до самої послуги, присутні в словосполученні з ключовим словом.

семантичне ядро – слова або словосполучення, найбільш точно розкривають суть пропонованих сайтом товарів або послуг.

лендінг – «посадкова сторінка», майданчик з детальним описом товару, являє собою найчастіше односторінковий сайт. Користувач переходить на неї після кліка на оголошення.

Висновок

На завершення відзначимо: статистичні дані незмінно говорять на користь контекстної реклами. Цей вид реклами набирає обертів, доводячи свою ефективність через збільшення прибутковості сайтів. Вона є найпотужнішим засобом для швидкого залучення нових клієнтів.

Залишається порадити тільки одне: не вірте на слово, перевіряйте нові інструменти на особистому досвіді.