Що таке маркетинг простими словами: види і функції, цілі і завдання, стратегії і план

Здрастуйте! у цій статті ми розповімо про маркетинг простими словами – що це, для чого і як застосовувати його на підприємстві.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  1. що відноситься до маркетингу, функції і види маркетингу;
  2. які бувають стратегії маркетингу на підприємстві, і з чого складається маркетинговий план;
  3. що таке маркетинг в бізнесі, і як відрізнити його від бізнесу для споживача;
  4. що таке мережевий маркетинг і як не переплутати його з фінансовою пірамідою;
  5. що таке інтернет-маркетинг, його переваги.

Поняття маркетингу: цілі і завдання

Існує щонайменше близько 500 визначень маркетингу. Найчастіше при такому достатку визначень даного поняття, важко розібратися в тому, що відноситься до маркетингу.

Пояснюючи доступною мовою, маркетинг – це діяльність організації, спрямована на отримання прибутку за допомогою задоволення потреб покупців.

У широкому сенсі, багато маркетологів розглядають маркетинг як філософію бізнесу, тобто вміння вивчати ринок, систему ціноутворення, прогнозувати і вгадувати переваги клієнтів, ефективно підтримувати зв’язок з ними, щоб задовольнити потреби споживачів і, відповідно, отримати прибуток для свого підприємства.

Виходячи з визначення, логічно, що метою маркетингу на підприємстві є задоволення потреб клієнтів.

А відомий теоретик економіст пітер друкер зазначає, що головна мета маркетингу-пізнати клієнта настільки, щоб товар або послуга змогли продати себе самі.

для досягнення мети організації, діяльність маркетингу має на увазі вирішення наступних завдань:

  1. детальне дослідження ринку, глибокий аналіз переваг клієнтів;
  2. ретельне вивчення системи ціноутворення на ринку і розробка цінової політики організації;
  3. аналіз діяльності конкурентів;
  4. створення асортименту товарів і послуг організації;
  5. випуск товарів і послуг, що відповідають попиту;
  6. сервісне обслуговування;
  7. комунікації маркетингу

вирішуючи завдання маркетингу, необхідно керуватися наступними принципами:

  1. вивчення виробничих можливостей підприємства;
  2. процес планування методів і програм збуту товару або послуги;
  3. сегментація ринку;
  4. постійне оновлення товарів і послуг, шляхів їх збуту, вдосконалення технологій;
  5. гнучке реагування організації на постійно мінливий попит.

Маркетингова концепція складається з чотирьох основних елементів (концепція 4p): товар, ціна, реклама (просування), місце розташування.

Функції маркетингу

маркетинг виконує ряд функцій:

  1. аналітична;
  2. виробнича;
  3. функція управління та контролю;
  4. функція продажів (збутова);
  5. інноваційна.

аналітична функція має на увазі дослідження зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливають на організацію, вивчення смаків споживача і асортименту товарів. Варто відзначити, що необхідно проводити аналіз внутрішнього середовища організації для того, щоб контролювати конкурентоспроможність на ринку.

виробнича функція включає в себе розробку і освоєння нових технологій, організацію виробництва товарів і послуг, організацію закупівлі матеріально-технічних ресурсів, необхідних підприємству. Крім того, під виробничою функцією розуміється управління якістю і конкурентоспроможності готового товару або послуги, тобто дотримання якості продукту відповідно до встановлених стандартів.

функція управління та контролю забезпечує процес планування та прогнозування на підприємстві, організацію системи комунікацій, інформаційне забезпечення та управління ризиками.

функція продажів включає в себе цінову і товарну політику організації, забезпечує систему руху товарів і розширення попиту.

інноваційна функція в маркетингу виконує роль по розробці і створенню нового товару або послуги.

щоб вирішити завдання і досягти поставлених цілей в маркетинговій діяльності, необхідно застосовувати такі методи маркетингу:

  • вивчення ситуації на ринку:
  • опитування;
  • спостереження;
  • методи формування попиту та стимулювання збуту;
  • аналітичні методи:
  • аналіз зовнішнього середовища організації;
  • аналіз споживачів;
  • аналіз існуючих товарів;
  • планування асортименту майбутніх товарів;
  • розробка цінової політики;
  • інформаційні методи:
  • реклама;
  • pr;
  • особисті продажі;
  • пропаганда;
  • консультації.

Таким чином, спираючись на визначення, цілі, завдання, функції і методи маркетингу, можна зробити висновок, що наука про маркетинг орієнтована виключно на споживача і задоволення його потреб.

Види маркетингу

залежно від попиту розрізняють види маркетингу, представлені в таблиці 1.

таблиця 1. Види маркетингу в залежності від попиту

  • демаркетинг – вид маркетингу, який спрямований на зниження попиту. Така ситуація можлива, коли попит значно перевищує пропозицію. Щоб стримувати споживачів, організація підвищує ціну на товар або послугу, відмовляється від реклами і намагається переорієнтувати клієнта.

Яскравим прикладом є застосування демаркетингу в холодну пору року, коли виростає в рази потреба в електроенергії. Так як це може негативно позначитися на всій системі електромережі, може вийти з ладу дуже дороге обладнання, маркетингові працівники розробляють програми для зниження попиту або його переорієнтування.

  • конверсійний маркетинг – вид маркетингу, спрямований на створення попиту. Його застосовують у разі негативного попиту на товар або послугу. Для цього розробляють план просування товару або послуги, знижують ціни або ж перевипускають товар. Для просування товару або послуги при негативному попиті використовують рекламу і піар-акцію.
  • стимулюючий маркетинг використовується у разі відсутності попиту. Необхідно стимулювати попит, враховуючи в першу чергу саму причину відсутності попиту.

попиту на продукцію може не бути, якщо:

  • продукт не актуальний на ринку;
  • продукт втрачає свою цінність;
  • ринок не готовий до появи нового товару або послуги;

Щоб зацікавити покупця і підвищити попит, підприємство використовує такі інструменти, як різке зниження вартості товару або послуги, посилення рекламної діяльності, застосування методів торгового маркетингу і т. Д.

  • розвиваючий маркетинг – вид маркетингу, в якому потенційний попит необхідно перетворити в реальний. Тобто слід визначити потреби покупців і створити новий товар або послугу, що відповідає цим потребам.
  • ремаркетинг застосовується в ситуації, коли потрібно оживити попит. Тобто попит на продукцію падає і його необхідно відновити шляхом введення нових характеристик і особливостей в товар або послугу. Наприклад, спочатку шампунь проти лупи clear vita abe на основі нової формули піритіону цинку і унікальної формули vita abe був створений як для чоловіків, так і для жінок. Згодом експерти clear довели, що шкіра голови чоловіків і жінок має різну структуру, і випустили лінійку шампунів clear men і clear woman.
  • синхромаркетинг – різновид маркетингу, в якому необхідно попит стимулювати, так як він коливається. У завдання синхромаркетингу входить згладжування нерегулярного попиту шляхом встановлення гнучких цін і різних способів просування продукції. Даний вид маркетингу застосовується зазвичай в разі сезонного попиту або будь-яких інших циклічних коливань, а також при кліматичних факторах, які сильно впливають на попит. Яскравим прикладом застосування синхромаркетингу є пропозиція різних комплексних обідів і бізнес-ланчів в кафе і ресторанах в денний час за зниженою ціною. Так як вдень відвідувачів набагато менше ніж ввечері, тому денні ціни нижче вечірніх.
  • Підтримуючий маркетинг організація використовує в разі, коли попит відповідає пропозиції і необхідно продовжувати стимулювати попит на товар або послугу. Щоб підтримувати попит на належному рівні слід правильно вести цінову політику, стимулювати збут, проводити рекламу, контролювати витрати.
  • протидіючий маркетинг застосовується, коли на продукцію є постійний ірраціональний попит, який суперечить інтересам і благополуччю населення. У такій ситуації потрібно зупиняти випуск продукції і проводити антирекламу. Інструменти протидіючого маркетингу застосовуються на такій продукції, як алкоголь і тютюнові вироби.

залежно від охоплення ринку розрізняють масовий (недиференційований), концентрований (цільовий) і диференційований маркетинг.

концепція недиференційованого маркетингу передбачає продукт, призначений для всіх сегментів ринку. Диференціація товару не проводиться, продукція продається за низькими цінами.

при концентрованому маркетингу ситуація зворотна. Товари або послуги розраховані для певної групи клієнтів.

при використанні диференційованого маркетингу сили спрямовуються на кілька сегментів ринку. Але варто зауважити, що для кожного сегмента ринку створюється окрема пропозиція. Даний вид маркетингу вважається більш перспективним по відношенню до попередніх двох видів.

Стратегії маркетингу та маркетинговий план

існує 2 рівня маркетингу на підприємстві:

  • тактичний;
  • стратегічний;

тактичний , або по-іншому, операційний маркетинг має на увазі розробку короткострокових планів по досягненню цілей організації.

стратегічний маркетинг спрямований на розробку довгострокових перспектив роботи підприємства на ринку. Тобто оцінюються внутрішні можливості організації на вплив зовнішнього середовища ринку.

стратегії маркетингу класифікують за такими групами:

  • стратегія розширення ринку;
  • стратегія інновації;
  • стратегія диверсифікації;
  • стратегія скорочення.

стратегію розширення ринку по-іншому називають стратегією концентрованого зростання. Тобто стратегія компанії спрямована на горизонтальний розвиток, завоювання більшої частини ринку в боротьбі з конкурентами, удосконалення вже існуючих товарів або послуг.

стратегію інновації по-іншому визначають як стратегію інтегрованого зростання. Тобто діяльність організації спрямована на вертикальний розвиток – створення нових товарів і послуг, у яких не буде аналогів.

стратегію диверсифікації організація вибирає, якщо ймовірність “виживання” на ринку з певним видом товару або послуги дуже низька. Тоді організація може виробляти новий товар або послугу, але зарахунок вже наявних ресурсів.

стратегія скорочення застосовується при тривалому знаходженні підприємства на ринку для більш ефективної роботи. Організація може провести реорганізацію або ліквідацію.

також стратегії маркетингу розрізняють за охопленням ринку:

  • стратегія масового (недиференційованого) маркетингу;
  • стратегія диференціації;
  • стратегія індивідуалізації;

стратегія масового маркетингу спрямована в цілому на весь ринок. Перевага на ринку досягається шляхом зниження витрат.

стратегія диференціації орієнтована на захоплення більшої частини сегментів ринку. Перевага досягається за рахунок поліпшення якості продукції, що випускається, створення нового дизайну і т. Д.

стратегія індивідуалізації споживача спрямована тільки на один сегмент ринку. Перевага досягається шляхом оригінальності товару або послуги для певної цільової групи клієнтів.

розробка маркетингової стратегії складається з семи етапів:

  1. вивчення ринку;
  2. оцінка можливостей організації;
  3. оцінка можливостей конкурентів;
  4. постановка цілей стратегії маркетингу;
  5. дослідження сегментів ринку та інтересів споживачів;
  6. розробка позиціонування;
  7. 6. Проводиться економічна оцінка стратегії.

етап 1. проводиться аналіз макроекономічних показників, політична, соціальна і технологічна обстановка, а також вплив факторів міжнародного характеру.

етап 2. для оцінки можливостей підприємства проводять економічний аналіз, аналіз маркетингу, оцінку потужностей виробництва, оцінку портфелів і swot-аналіз.

етап 3. включає оцінку конкурентоспроможності організації. Вивчаються стратегії конкурентів, сильні і слабкі сторони, способи встановлення переваги над конкурентами.

етап 4.   на наступному етапі встановлюються цілі маркетингової стратегії.

етап 5. включає дослідження потреб клієнтів, а також методи і час виходу на ринок.

етап 6. фахівці отримують певні рекомендації управління підприємством.

етап 7. проводиться оцінка та аналіз економічної стратегії та інструментів контролю.

Підводячи невеликий підсумок, можна зробити висновок, що маркетингова стратегія відображає план по досягненню цілей діяльності компанії, в яких оцінюються виробничі можливості і фінансовий бюджет організації.

Маркетинговий план нерозривно пов’язаний зі стратегією маркетингу на підприємстві, тобто план маркетингу має на увазі собою спеціальний документ, що відображає поставлені цілі і завдання маркетингу організації, а також маркетингові стратегії, які будуть застосовуватися на практиці.

Щоб конкретизувати план маркетингу складається програма маркетингу, в якій буде вказано, хто робить, що робити і як зробити.

для здійснення плану маркетингу необхідно дотримуватися наступних принципів:

  • принцип ковзного планування;
  • принцип диференціації;
  • принцип багатоваріантності;

принцип ковзного планування застосовується в залежності від ситуації на ринку. Даний принцип передбачає введення коригувань в діючий план. Наприклад, маркетинговий план розрахований на 3 роки, але ситуація на ринку змінюється досить часто, тому щорічно потрібно вносити поправки і коригування в план, щоб бути конкурентоспроможними.

принцип диференціації передбачає, що встановлений товар або послуга не можуть подобатися всім підряд. Тому використовуючи даний принцип, можна провести переорієнтацію на обслуговування будь-якої категорії споживачів, відібраних за певними ознаками.

принцип багатоваріантності передбачає розробку одночасно декількох маркетингових планів на всі можливі ситуації.

структура маркетингового плану полягає в наступному:

  • визначити місію організації;

Місія організації передбачає визначення сильних сторін, щоб стати успішними на ринку.

  • скласти swot-аналіз підприємства;

swot – аналіз – це ситуаційний аналіз, в якому відображаються сильні і слабкі сторони, можливості організації, а також загрози під впливом внутрішніх і зовнішніх факторів середовища.

  • встановити цілі і стратегії маркетингу;

Бажано встановлювати цілі і визначати стратегії по кожному напрямку окремо.

  • розробка цінової стратегії організації;

Тут необхідно провести політику ціноутворення, проаналізувати цінову політику основних конкурентів. У цьому блоці також потрібно показати, як ціни допоможуть потрапити на ринок, завоювати його в умовах конкуренції і отримати високий прибуток.

  • вибір сегментів ринку;

В даному блоці при виборі сегментів ринку акцент робиться на зниження витрат і підвищення ефективності збуту за рахунок обсягу продажів і цін.

  • схема продажу товару або послуги;

Тут слід виділити канали збуту продукції, чи ефективно вони працюють, в якій кількості і як реалізовані в організації.

  • тактика реалізації та методи просування продажів (збуту);

В даному пункті необхідноВизначитися з методами реалізації товарів або послуг, які могли б успішно використовуватися як в короткостроковому періоді, так і в довгостроковій перспективі.

  • політика післяпродажного обслуговування;

Тут потрібно постійно вдосконалювати систему післяпродажного обслуговування. Необхідно порівнювати рівень обслуговування з конкурентними підприємствами, підвищувати кваліфікацію співробітників, стежити за їх комунікабельністю. Крім того, варто надавати певні гарантії та додаткові послуги своїм клієнтам і порівнювати їх зі своїми конкурентами.

  • проведення рекламної кампанії;

Головне питання, яке потрібно вирішити в цьому пункті полягає в тому, щоб визначити, яким чином слід залучити майбутніх клієнтів, тобто вибрати спосіб організації реклами товару або послуги, що випускається. Також в даному блоці слід порівняти витрати на рекламу і чи буде отриманий ефект від неї.

  • формування витрат на маркетинг;

При складанні бюджету маркетингу необхідно врахувати всі заплановані витрати, доходи і виділити прогнозовану чистий прибуток організації.

Таким чином, слід зробити висновок, що маркетинговий план просто необхідний для успішної організації діяльності підприємства. Це свого роду карта, яка допомагає орієнтуватися в цілому в сфері економіки, вести ефективний бізнес і бути конкурентоспроможними на ринку, отримуючи високий прибуток.

Маркетинг в бізнесі або маркетинг b2b

маркетинг в бізнесі або по-іншому його називають маркетинг b 2 b (business-to-business, бізнес для бізнесу) визначається як ділові відносини між промисловими підприємствами на ринку, де товари і послуги служать не для кінцевого споживання, а для ділових цілей.

Маркетинг b2b слід не плутати з маркетингом b 2 c (business to consumer, бізнес для споживача), який має на увазі маркетингові відносини на ринку, де товари і послуги створені для кінцевого споживання.

маркетинг в бізнесі має відмінні риси і характерні особливості:

  • попит в бізнес діяльності випливає зі споживчого попиту;
  • організація купує товар або послугу для досягнення своїх поставлених цілей. Тобто бізнес покупка має цільовий характер, ніж покупка споживача. Клієнт купує той чи інший товар, щоб задовольнити себе. Тобто споживча покупка носить емоційний характер;
  • обсяг закуповуваних товарів або послуг. Підприємство купує товари і послуги не штучно, а десятками і сотнями штук, тобто здійснює великі покупки;
  • ризик покупки підприємства набагато вище покупки звичайного споживача. Від цього залежить прибуток організації;
  • бізнес покупки здійснюють професіонали в своїй справі. Рішення про покупку приймають кілька фахівців в даній сфері;
  • у маркетингу b2b продавець краще знає потреби покупця і тісно з ним взаємодіє;
  • підприємство, яке здійснює бізнес покупку, сподівається на подальшу співпрацю з підприємством продавцем. Тому тут значиму роль відіграють надання гарантій, сервісного обслуговування і установки.

Мережевий маркетинг

мережевий маркетинг (mlm – multi level marketing) являє собою технологію реалізації продукції від виробника до споживача, яка носить рекомендаційний характер і передається від людини до людини. При цьому так званий дистриб’ютор може не просто продавати продукт, а також залучати в компанію нових торгових агентів.

бізнес план млм компанії передбачає, щоб дистриб’ютори:

  • користувалися самі даним продуктом;
  • продавали продукт покупцям;
  • залучали інших торгових агентів, щоб створювати мережу бізнес підприємців.

За організацію доставки відповідає сам виробник. Він забезпечує отримання товару дистриб’ютору додому. Для ефективної роботи торгових агентів передбачаються майстер-класи, семінари для розвитку навичок продажу та досягнення успіхів у своїй справі.

для підприємця мережевий маркетинг є привабливим бізнесом, так як не вимагає досвіду і великого початкового вкладення в капітал.

для покупця мережевий маркетинг також виглядає з вигідного боку, так як дійсно відповідальні млм-компанії надають якісні продукти і гарантію на них. Крім того, перед покупкою товару споживач отримує всю необхідну інформацію про нього і отримує товар додому.

Мережевий маркетинг передбачає наявність активного і пасивного доходу. Активний дохід агент отримує за обсяг продажів. А пасивний дохід створюється за рахунок створення і активного розвитку підмережі дистриб’юторів.

Проте, хоч на перший погляд, мережевий маркетинг бачиться привабливим бізнесом, крім переваг, він має і ряд недоліків.

таблиця 2. Переваги та недоліки мережевого маркетингу

щоб залучити потенційного дистриб’ютора в млм бізнес можна скористатися наступними способами:

  • шукати партнерів серед свого оточення;
  • шукати партнерів серед оточення своїх друзів і знайомих;
  • створити свій сайт для просування продукції;
  • шукати партнерів через соціальні мережі;
  • знайомитися з новими людьми і залучати їх в даний вид бізнесу.

Коли мова йде про мережевий маркетинг, то відразу ж відбувається асоціація з таким визначенням, як фінансова піраміда, діяльність якої заборонена на території рф.

Головною відмінністю мережевого маркетингу від фінансових пірамід є те, що отриманий прибуток млм компанії ділять між дистриб’юторами, враховуючи внесок кожного. А дохід фінансова піраміда отримує за рахунок кількості залучених людей і їх вкладу в неіснуючий товар.

крім того, мережевий маркетинг можна відрізнити від фінансової піраміди наявністю:

  • маркетингового плану;
  • керівництва та статуту компанії;
  • самої продукції;
  • системи навчання.

Фінансова піраміда не має конкретного маркетингового плану, він дуже заплутаний і незрозумілий. Керівництво компанії анонімно і тим більше відсутній будь-який статут підприємства. Асортименту товару немає, існує тільки пара одиниць сумнівної продукції. Також не передбачається система навчання або коштує певної суми грошей, за яку видають дешеві рекламні брошури.

У мережевому маркетингу передбачено навчання торгових агентів на безкоштовній основі або за символічну суму видаються навчальні диски, книги або ж відеоролики в інтернеті.

Яскравими прикладами успішного розвитку мережевого маркетингу є компанії амвей, ейвон, оріфлейм, фаберлік і мері кей.

Підводячи невеликий підсумок, можна зробити висновок, що мережевий маркетинг спрямований на просування товару і винагороду дистриб’ютора за виконану роботу, а основною метою фінансової піраміди є залучення людей і їх грошові вкладення.

Інтернет-маркетинг

Інтернет-маркетинг в даний час є актуальною інновацією для просування товарів і послуг.

інтернет-маркетинг являє собою застосування традиційної маркетингової діяльності в просторах інтернету.

мета інтернет-маркетингу – отримання прибутку за рахунок підвищення кількості відвідувачів сайту або блогу, які в майбутньому стануть покупцями певних товарів і послуг.

інструментами підвищення продажів товарів і послуг і збільшення кількості відвідуваності сайту є:

  • seo-оптимізація;

Завдання seo-оптимізації полягає в тому, щоб зробити блог або сайт видимим в пошукових системах яндекс і гугл.

  • банерна реклама;

Під банерною рекламою мається на увазі покупка місця під рекламу на інших сайтах.

  • контекстна реклама;

Зустрічається на сторінках сайту і в пошукових системах.

  • таргетинг – реклама в соціальних мережах;
  • e-mail розсилка;

Допомагає створити і зміцнити відносини з певною цільовою групою, яка підписана на розсилку.

  • арбітраж трафіку-покупка і перепродаж трафіку за вищою вартістю;
  • реклама на каналі youtube.

перед інтернет-маркетологами стоять наступні завдання:

  • просувати товари та послуги за допомогою прямих продажів;
  • створювати цікавий контент для цільової аудиторії;
  • перероблятиОтриманої інформації;
  • стежити за роботою сайту;
  • підтримувати імідж компанії в інтернеті;
  • 6. Набирати фахівців вузької спрямованості для виконання певної роботи.

маркетинг в мережі включає в себе наступні елементи: товар, ціна, розкрутка, місце.

інтернет-маркетинг передбачає такі стратегії, як:

  • вірусний маркетинг;
  • комплексний онлайн-маркетинг;
  • pr.

вірусний маркетинг є найскладнішою, але найбільш вартісною стратегією онлайн-маркетингу. Вона орієнтована на створення настільки цікавої інформації, яку всі будуть переглядати сотні разів, постійно ставити лайки і робити репости.

вірусне залучення людей застосовується за допомогою:

  • використання відеороликів;
  • використання онлайн-ігор;
  • використання сайту компанії;
  • написання провокаційної статті, яка може викликати резонанс і буде обговорюватися серед користувачів;

Ефективну роботу і досягнення успіху можна отримати в результаті поєднання вірусного маркетингу в соціальних мережах з рекламою.

основними перевагами вірусного інтернет-маркетингу є простота і швидкість дій. Крім того, вірусний інтернет-маркетинг є економічно вигідним, так як не вимагає особливих витрат. Закон про рекламу не діє на вірусну рекламу. Тобто, немає цензури, будь-яких обмежень, що робить більш вільним інтернет-маркетинг.

Істотним недоліком вірусного онлайн-маркетингу є недостатній контроль над процесом, а також подається матеріал може бути спотворений.

комплексний інтернет-маркетинг має на увазі набір всіляких ресурсів і каналів реклами для просування товару або послуги на ринок.

структура комплексного інтернет-маркетингу полягає в наступному:

  • посилення традиційного маркетингу;
  • обробка всіх сегментів ринку;
  • звіти про прибуток від реклами;
  • контроль продажів у філіях;
  • побудова єдиної системи просування товару або послуги;
  • побудова телефонії;
  • навчання продажам;

під піаром (pr ) розуміється підвищення впізнаваності бренду. Дану стратегію необхідно використовувати всім компаніям, незалежно від положення, так як вона допомагає збільшити доходи компанії, залучити потенційних клієнтів, а бренд стає впізнаваним і популярним в інтернеті.

розглянувши цілі, інструменти та стратегії інтернет-маркетингу, можна виділити його переваги:

  • велике охоплення цільової аудиторії;
  • отримання інформації в домашніх умовах;
  • невеликі витрати на рекламу.

Висновок

На закінчення хочеться сказати, що маркетинг дуже цікава наука для підприємців. Знаючи, як складається маркетинговий план, коли і де застосовувати ту чи іншу стратегію маркетингу, можна залишатися на ринку конкурентоспроможними довгий час, отримуючи при цьому хороший прибуток. А, освоївши інтернет-маркетинг, можна домогтися ще більшого успіху в своєму бізнесі.

попередня статтяЗаробіток в соціальних мережах-7 способів для новачків і з чого почати
наступна статтяЯк примножити гроші-реальні способи без ризику і з мінімальним ризиком