Що таке мобільний маркетинг: приклади, технології та інструменти

Здрастуйте! у цій статті ми розповімо про такий інструмент просування і продажів, як мобільний маркетинг.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  • що таке мобільний маркетинг;
  • які існують інструменти реалізації мобільного маркетингу;
  • які технології необхідно застосовувати для кожного інструменту.

Мобільний маркетинг: що це і для чого він потрібен

Згідно зі статистикою близько 40% покупок в інтернеті відбуваються через мобільні версії сайтів або мобільні додатки. Щоб не втратити цю левову частку клієнтів, необхідно познайомитися з такою наукою, як мобільний маркетинг.
Свій початок мобільний маркетинг бере з 2000-х років, коли мобільні телефони тільки почали входити в життя росіян. У період свого зародження, мобільний маркетинг являв собою смс-спам. Настирливі рекламні смс-повідомлення розсилалися всім користувачам, номери телефонів яких вдавалося добути.

Сьогодні, мобільний маркетинг перевтілився в науку, де головне-персоналізований підхід і допомога клієнту.

Отже, мобільний маркетинг – сукупність інструментів просування, які реалізуються за допомогою мобільного зв’язку і мобільних пристроїв на відміну від класичного маркетингу в компаніях.

переваги мобільного маркетингу:

  • можливість отримання доступу до більшої кількості користувачів, ніж при використанні інтернет-маркетингу;
  • відносно низька вартість на один контакт;
  • націленість на продажі;
  • персоналізованість.

недоліки мобільного маркетингу:

  • нав’язливість;
  • складність в отриманні даних;
  • висока конкуренція.

мобільний маркетинг слід застосовувати тоді, коли ви ставите перед компанією одне з наступних завдань:

  • підвищення лояльності клієнтів;
  • налагодження зворотного зв’язку з клієнтами;
  • стимуляція повторних покупок;
  • утримання існуючих клієнтів;
  • залучення нових клієнтів;
  • підвищення впізнаваності бренду;
  • зростання продажів.

До всього іншого, необхідно додати, що мобільний маркетинг можна вважати відмінним прикладом партизанського маркетингу. Тобто тим каналом, який дозволяє без великих капіталовкладень просувати товар широкій аудиторії.

Інструменти мобільного маркетингу

для того щоб вибрати конкретний інструмент поширення мобільної реклами, необхідно провести наступні роботи:

  • позначити цільову аудиторію продукту і компанії;
  • визначити, яка частка вашої цільової аудиторії користується мобільним зв’язком, мобільними додатками, користується qr-кодами;
  • визначити бюджет рекламної кампанії.

Мобільний маркетинг давно вийшов за межі звичайних смс-повідомлень хоча і вони мають місце бути, але вже в іншому вигляді.

Смс-повідомлення

Смс-повідомлення, як інструмент мобільного маркетингу сьогодні-персоналізовані листи рекламного характеру. Рекламні повідомлення слід розсилати тільки тим користувачам, яким цікавий ваш товар.

При цьому важливо формувати повідомлення індивідуально для кожного користувача з урахуванням потреб, інтересів та інших даних потенційних клієнтів.

У теорії все це звучить відмінно, але як отримати всі необхідні дані на практиці?

для цього є кілька способів:

  • включення необхідних для формування персоналізованих повідомлень полів у форму реєстрації на вашому офіційному сайті. не забудьте включити поле “мобільний телефон” і дозвіл на смс-розсилку. Не забудьте відстежувати історію покупок і відвідування сторінок вашого сайту користувачем. Уявімо, що ви продаєте засоби по догляду за волоссям в своєму інтернет-магазині. Так, якщо користувач відвідував сторінки з описом засобів від лупи, але не зробив покупку, то запропонуйте йому в смс-повідомленні ефективний засіб, який вирішить його проблему. Якщо ж користувач здійснив покупку, то запропонуйте доповнюють кошти.

Для того щоб сформувати персоналізоване рекламне смс-повідомлення вам можуть стати в нагоді наступні поля при реєстрації: “шампуні з яким ефектом вас цікавлять більшою мірою?”, “які аромати ви віддаєте перевагу?”. Не перевантажуйте анкету і завжди пропонуйте варіанти відповідей, інакше ви злякаєте потенційного споживача.

  • отримання необхідних даних при оформленні покупки . В цьому випадку відмінно допомагають бонусні карти, для отримання яких покупцеві пропонують заповнити невелику анкету.
  • опитування в соціальних мережах дозволять отримати відсутні дані про потенційних клієнтів;
  • купівля бази номерів і даних про потенційних клієнтів . Але в цьому випадку ви ризикуєте нарватися на негативну реакцію користувачів.

Ммс-повідомлення

Мобільний маркетинг у формі ммс-повідомлень повністю ідентичний смс-розсилкам. У випадку з ммс-повідомленнями ви отримуєте можливість відправляти не тільки текстову рекламу, але і візуальну (зображення), аудіальну (голосові повідомлення), а також відеорекламу.

Реклама в мобільних додатках

Даний вид реклами відноситься до мобільного інтернет-маркетингу. Абсолютно всі мобільні додатки пропонують послугу з розміщення рекламних оголошень у формі зображення або відео.

Вартість цієї послуги коливається від 1 рубля до 3 рублів за одного абонента. Кількість абонентів, яким ви хочете продемонструвати рекламу, ви вибираєте самі, сплативши певну кількість показів.

Цей вид мобільної реклами більше підходить тим компаніям, чию цільову аудиторію в основному складає молодь, так як вони в основному користуються різними мобільними додатками.

щоб ваша рекламна кампанія досягла потрібних результатів, необхідно дотримати наступні правила:

  • вибирайте додатки, цільова аудиторія яких збігається з цільовою аудиторією рекламованого товару. Не потрібно рекламувати жіночу маску для волосся в мобільному додатку “танчики”;
  • запитайте у розробника програми статистику завантажень, щоб зрозуміти хто є його користувачем. Це дозволить вам дотримати попередній пункт;
  • ознайомтеся з кількістю завантажень програми і кількістю користувачів, яких ви хотіли б оповістити.

Найкраще зв’язуватися з розробниками додатків безпосередньо, але можна це зробити і за допомогою бірж doubleclick і openx.

види реклами в мобільних додатках виділяють наступні:

  • горизонтальний банер-займає частину екрану, не заважає абоненту користуватися додатком;
  • статичне зображення-займає весь екран, щоб прибрати рекламу і продовжити роботу з додатком, необхідно закрити рекламу, натиснувши на хрестик;
  • анімація – відео довжиною в 3-5 секунд;
  • розширюваний банер – при натисканні на нього відбувається його розширення на весь екран.

Крім того, ви можете самі створити мобільний додаток, наприклад, гру сюжетна лінія якої перетинається з вашим бізнесом. За проходження цієї гри призначте бонуси, які можна буде обміняти на знижку або подарунок.

Qr-коди

Відносно новий для росії інструмент. Він являє собою код, який можна розмістити на друкованому носії, який можна вважати за допомогою мобільного додатку. Такий код повинен нести в собі цінність для споживача. Ніхто не буде завантажувати додаток для зчитування qr-кодів для того, щоб подивитися рекламу.

тому qr-код повинен нести в собі одну з наступних цінностей:

  • надавати онлайн-купон на знижку;
  • надавати онлайн-купон на отримання подарунка;
  • інше.

Короткі номери

У цьому випадку потенційний клієнт до вас звертається сам, щоб отримати будь-яку інформацію. Як правило, цей інструмент використовується в поєднанні з будь-яким іншим, в якому був” гачок ” для потенційного клієнта і сам короткий номер.

приклад. потенційний споживач чує по радіо наступну рекламну інформацію:”у магазині n роздають подарунки, за додатковою інформацією звертайтеся за телефоном 555″.

Сервіси мобільних операторів

Такі сервіси, як” хамелеон “від білайн,” калейдоскоп ” від мегафон і мтс-новини також надають послуги з розміщення реклами. У разі використанняНазваних сервісів, реклама набуде вигляду тизерної реклами.

Читайте докладніше про тизерну та інші види реклами в інтернеті.

Технологія мобільного маркетингу

З того, який інструмент поширення мобільних рекламних повідомлень ви вибрали, буде залежати технологія маркетингу, через яку він буде реалізований.

У таблиці представлені основні технології мобільного маркетингу з їх коротким описом і співвіднесенням з конкретними інструментами і формою реалізації.

Успішні приклади застосування мобільного маркетингу

Кожен інструмент мобільного маркетингу може привести вас до успіху. Наведемо приклади успішних рекламних кампаній, проведених за допомогою різних інструментів.

смс і ммс-розсилки

“червоний куб” активно використовує смс-розсилки для залучення та утримання клієнтів. Їх стратегія-зацікавити клієнта, змусити його прийти в магазин, щоб зрозуміти, що мала на увазі компанія смс-повідомлення з таким змістом:

” це дуже конфіденційна інформація … Тільки тссс!:) ми роздаємо любов і все, що до неї додається”. І це у них відмінно виходить.

реклама в мобільних додатках

Такі заклади швидкого громадського харчування, як бургер кінг і кфс давно випустили свої мобільні додатки, що дозволяють отримувати знижки користувачам, чим привернули увагу клієнтів.

qr-коди

Авіакомпанія scandinavian airlines проводила акцію, в ході якої потенційному клієнту пропонувалося відсканувати qr-код, щоб отримати знижку на переліт. Особливість полягала в тому, що відсканувати код можна було тільки за допомогою двох гаджетів. Таким чином, користувачі стали приводити компанії своїх друзів і знайомих, щоб скористатися їх гаджетами.

На завершення хотілося б відзначити, що мобільний маркетинг не закінчується на перерахованих інструментах просування. Він включає в себе і адаптацію вашого сайту під мобільні пристрої.

Важливо, щоб ваш сайт в смартфоні відображав основну інформацію і дозволяв здійснювати цільові дії. Для цього встановіть зображення відповідного дозволу і розміру, позбудьтеся від плагінів, збільште трохи шрифт, кнопки та інші активні елементи сторінки.

попередня статтяЯк подолати страх холодних дзвінків
наступна статтяЩо таке фандрайзинг в росії: види і джерела