Правильна навігація сайту

Зміст

  • Яку навігацію робити на сайті?
  • Правила гарної навігації
    • Зручна навігація сайту починається з головного меню
    • Посторінкова навігація сайту – внутрішня перелінковка
  • Навігація по сторінці сайту
  • Як зробити навігацію на сайті: додаткові меню

Якісний сайт повинен бути гарний з усіх боків. Достатньо відвідати кілька популярних проектів, щоб зрозуміти, що над кожним з них була проведена величезна робота по налаштуванню абсолютно всіх складових.


У цій статті ми виділимо такий важливий фактор як навігація, про що часто забувають новачки.

Правильна навігація сайту це не просто налаштування пунктів меню і їх розташування, це забезпечення комфортного переходу по ресурсу. Навряд чи відвідувачі, яким не буде зручно робити переходи всередині сайту, проведуть на ньому багато часу, а вже тим більше будуть постійно заходити на ресурс.

Яку навігацію робити на сайті?

Щоб навігація на сайті була зручною, спочатку доведеться розробити структуру свого ресурсу. Можете взяти звичайний листок паперу і вказати на всі важливі сторінки, на які будуть заходити відвідувачі. При розробці структури пам’ятайте про золоте правило – кожен матеріал повинен бути доступний в 3 кліка з домашньої сторінки.

Розробляючи зручну навігацію сайту, обов’язково встановлюйте карту сайту. Це допоможе відвідувачам скористатися вмістом вашого ресурсу.

Система навігації сайту повинна стати дороговказом для кожного відвідувача. Від того, наскільки вона буде грамотною, продуманою і зручною, залежать поведінкові фактори. Чи знайде відвідувач потрібну інформацію, проведе на сайті багато часу, повернеться на нього в майбутньому.

Щоб панель навігації сайту приносила лише користь, вона повинна бути простою та ефективною. Від цього залежить рівень конверсії трафіку. До неї відноситься не тільки головне меню, правильна навігація повинна бути на кожній сторінці. У відвідувачів повинні бути підказки, куди потрібно перейти і що натиснути.

Правила гарної навігації

По навігації необхідно вести відвідувачів до цільових дій. Якщо це інтернет магазин, то потрібно вибудовувати структуру так, щоб вона направляла користувача до купівлі. На налаштування піде багато часу, потрібно ще проводити тестування, але воно того варто.

Щоб не упустити важливі моменти, врахуйте наступні рекомендації:

  • Інтуїтивність. Навігація не повинна бути складною, тому як би вам не хотілося, краще відмовитися від складних форм і меню, написаних, наприклад, на Flash. Краще використовувати стандартну навігацію зі звичним інтерфейсом.
  • Значимість. Немає сенсу додавати нові пункти меню, посилання і блоки з поданням матеріалів, які не важливі вашим відвідувачам. Кожен елемент навігації має бути корисним, перевантажувати ресурс не варто.
  • Ідентичність. Деякі вебмастера навмисно намагаються проявити свою креативність і створюють різну навігацію, для окремих сторінок сайту. Краще цього не робити, так як відвідувачі можуть легко заплутатися.
  • Гармонійність. Всі елементи навігації, які ви встановлюєте на сайті, повинні добре вписуватися в загальний дизайн ресурсу. Це стосується не тільки меню, а й таких елементів як хлібні крихти або блоки з посиланнями.
  • Правильна навігація сайту, є важливим фактором будь-якого ресурсу, а вебмайстрам, які не хочуть все робити в стандартному вигляді, необхідно зрозуміти, що жоден відвідувач не буде витрачати час на вивчення вашого інтерфейсу. Набагато простіше перейти на інший сайт.

    навигация сайта

    Зручна навігація сайту починається з головного меню

    Роботи над поліпшенням юзабіліті необхідно починати з головного меню. Воно є Зміст ом проекту для відвідувачів. Кожен користувач зверне увагу на основне меню і вже за нього зробить висновки, які дані тут можна відшукати. Саме тому, в головному меню повинні бути кращі пункти.

    Тільки не поспішайте додавати якомога більше пунктів, щоб показати, наскільки багато різної інформації на сайті. Численні тестування показали, відвідувачі сприймають лише 5-7 пунктів меню. Що відбувається з рештою? Вони просто не потрапляють під увагу.

    Наприклад, якщо готується меню для інтернет-магазину, оптимальними пунктами головного меню стануть: послуги, ціни, контакти, каталог, про компанії.

    Блок з меню необхідно розміщувати на кожній сторінці і використовувати помітну область. Як правило, це лівий верхній кут екрану, але все залежить від оформлення сайту (меню може бути і горизонтальним). Креативити тут не потрібно, користувачі вже звикли до певного формату, використовуйте саме його.

    Посторінкова навігація сайту – внутрішня перелінковка

    На кожній окремій сторінці, необхідно опрацьовувати зручності окремо. При додаванні нових сторінок, краще відразу ставити посилання на інші матеріали. Ми вже розповідали, що таке перелінковка і як її зробити. Для інформаційного сайту це дуже важливо, до того ж зручно посилатися на відповідні статті по темі.

    Власники сервісів та інтернет-магазинів можуть додати різноманітні блоки, де будуть представлені схожі товари, додаткові інструменти і так далі. Головна мета всього цього – збільшити кількість внутрішніх переходів, деякі з відвідувачів можуть просто не знати, що ще є на сайті.

    Що ще варто використовувати? Додаткові меню на кожній сторінці. Перераховуючи види внутрішньої перелінковки, ми згадували про хлібні крихти. Встановити такий функціонал не складно, для всіх движків створені плагіни:

    Це приклад додаткового меню, з яким відвідувач зможе легко зорієнтуватися в структурі і зрозуміти, де він знаходиться в даний момент. Можливо, людина потрапить на сторінку прямо з пошукової системи, в цьому випадку йому точно стане в нагоді таке меню. Тільки зробіть його помітним.

    Навігація по сторінці сайту

    Не так давно я вирішив покращити свій блог і тепер, у багатьох статтях з’явилося Зміст . Такі елементи навігації сайту допомагають швидко зорієнтуватися на сторінці, якщо вона містить багато інформації. Користувачі можуть шукати щось певне, навіщо змушувати їх читати об’ємні матеріали.

    Що стосується інтернет-магазинів, то в них краще не навантажувати сторінки інформацією, а розділити її на кілька частин. Ідеальний варіант – додати додаткове меню з навігацією до найважливішим даними – характеристики, відгуки, ціни, схожі товари і так далі:

    Навігація веб сайту, який використовується для продажу, повинна бути максимально зручною. Чим менше кліків зробить клієнт на сайті для замовлення, тим краще. Тому, крім різних меню на сторінці товару повинні обов’язково бути кнопки замовлення, переходу у кошик, оплати й інші кнопки (посилання).

    Як зробити навігацію на сайті: додаткові меню

    Поки одні вебмастера заповнюють сайдбары банерами, інші встановлюють додаткові посилання і меню. Другий варіант вибрав і я, під основним меню на кожній сторінці мого блогу знаходиться ще декілька видів меню, де представлені посилання на найкорисніші матеріали.

    В ідеалі, бажано робити такі меню з прив’язкою до певних розділів. Наприклад, якщо людина цікавиться Форексом, то показувати йому одне меню, а якщо він створює сайт, то зовсім інші пункти. Поки на блозі Workion всім показуються однакові меню, де зібрані кращі статті.

    Знову ж скажемо кілька слів про комерційних сайтах. На них точно також можна створити блоки, а якщо статей на сайті немає, відштовхуйтеся від того, що є. Робіть добірку найбільш продаваних товарів, затребуваних послуг, категорію продукції з акцією, гарячі пропозиції і багато іншого.

    Подивіться, як провести і де замовити SEO аудит сайту. Це допоможе оцінити навігацію і юзабіліті сайту в цілому.

    Зручність навігації сайту потрібно постійно допрацьовувати. Щоб розібратися, над чим варто попрацювати, попросіть знайомих скористатися сайтом і висловити свою думку, щодо зручності. Нехай вони висловлять думку, тільки не біжіть все виправляти, включайте голову, потрібно прислухатися до більшості і професіоналам.

    попередня статтяВисновок вебмані на карту Ощадбанку
    наступна статтяСтеж за оновленнями в мережі з Google Alerts