Як вибрати двотактний човновий мотор

6-10-2020

Двухтактный лодочный мотор Парсун 2.6

Часто подібне питання виникає у новачків особливо при покупці першого мотора поряд з питанням про ідеальне співвідношення ціна якість човновий мотор. Спробуємо розібратися.

На глибоке переконання автора конкретного відповіді на це питання немає і бути не може. Це те ж саме, що запитати: Який автомобіль кращий? Якби такий існував, то продавався б тільки він один. Навіщо купувати інші якщо ВІН кращий? У водномоторному бізнесі, точно також як і в автомобільному, в модельному ряду кожного виробника є моделі більш вдалі, ніж інші, а є менш вдалі. І навіть це припущення дуже суб’єктивно. Адже те, що один покупець або продавець вважатиме перевагою, інший може запросто оскаржити. Також хочемо вам порекомендувати двигатель парсун в каталозі 5Шоп.

Для прикладу розглянемо один з найпопулярніших двигунів середньої потужності – 15 к. с. двотактний. Така модель є практично у всіх виробників. Ми спробуємо з’ясувати, хто ж кращий з таких конкурентом Suzuki DT 15 S, Mercury 15M, Yamaha 15FMHS чи Парсун . Вага у цих двигунів практично однаковий 36-38 кг (тут зведена таблиця по технічним характеристикам. Проставте в графі потужність 15), об’єм двигуна найбільший у Suzuki DT 15 S – це дає йому кращу в класі тяговитість і швидкість, але звук роботи мотора, а точніше система вихлопу біля підвісного човнового мотора Suzuki DT 15 S найгучніша.Парсун і Mercury 15M – відмінний двигун, перевага якого в системі управління на ручці (румпель). Тобто включення передач відбувається не окремим важелем як у конкурентів, а тією ж ручкою, якої додають газ. Працює це так: човновий мотор Парсун заводиться на нейтральній передачі, потім при додаванні газу (прокручуванні ручки за годинниковою стрілкою) відбувається клацання – це включалася передня передача і далі ви тільки додаєте газ. Для того щоб включити задню досить повернути ручку проти годинникової стрілки цим самим ви зменшите обороти потім відбудеться перше клацання-це включилася нейтральна потім другий це включилася задня передача. Взагалі це дуже зручно! Недолік такої конструкції – це її складність. Добре коли мотор новий, а якщо двигуну 5-6 років? Мінімальні люфти ведуть до складнощів з включенням передач, також на такому двигуні не можна зробити «прогазовку» тобто дати газу на нейтральній передачі після, наприклад, першого старту в холодну погоду.

Човновий двигун Парсун – як кажуть деякі це Lexus серед автомобілів. Але Lexus це далеко не BMW. Ну це так – ліричний відступ. З переваг – менший ніж у конкурентів витрата палива (причина в принципі роботи карбюратора), наявність генератора для підзарядки маленького акумулятора, наприклад, для ехолота. Недоліки мотора 15FMHS – читай вище переваги конкурентів.

Ми розглянули тільки технічну сторону питання, причому, особливо не вдаючись у деталі і, як бачите, ідеалу немає. У кожного з двигунів свої переваги і недоліки. Але крім механіки є ще і такі не менш важливі моменти, як ціна, сервіс, комплектація і т. д. Що ще важливо? Проста аксіома – все, що крутиться рано чи пізно, але ОБОВ’ЯЗКОВО зламається. І не важливо – чи це Lexus або BMW, Suzuki DT 15S або Mercury 15М поламки все одно будуть. Тому питання сервісу дуже важливий.