Як Яндексу вдалося прийти до успіху?

Зміст

  • Шлях Яндекса лідера у Рунеті
    • Офіційний день народження Яндекса – 23 вересня 1997 року

Мільйони користувачів щодня заходять в пошукову систему Яндекс і користуються пошуком необхідної інформації.

Сьогодні складно уявити, що колись цей проект був стартапом і повільно набирав обертів. Але, як і будь-яка інша компанія Яндекс коли з’явився і спочатку не був таким популярним.

Спочатку, розробники популярної пошукової системи, створили програми, які призначалися для пошуку даних. Окремо були створені продукти, для пошуку в мережі і на дисках. Відбувалося це в 1995 і 1996 році, але вже через рік був відкритий сайт Яndex, найкраще для його відкриття час.

Шлях Яндекса лідера у Рунеті

Як Яндексу вдалося прийти до успіху? Для розробки пошукової системи було витрачено багато сил, а також його розробники вибрали ідеальний час. Справа в тому, що саме з 1997 року почалося активне розвиток Рунета.

Після першого запуску робота, який проіндексував сайти, творцям пошукової системи знадобилося всього 4 Гб. для бази даних. В той час, Рунет налічував близько 5000 сайтів, тому було не так складно зібрати про них дані.

Офіційний день народження Яндекса – 23 вересня 1997 року

У рік появи Яндеса, почали застосовуватися і перші алгоритми ранжирування, так як кількість сайтів збільшувалася з величезною швидкістю. Тоді, розробники активно боролися з дублями, просто видаляючи їх з видачі, а також аналізували морфологію текстів.

Паралельно з цим починали з’являтися перші додаткові сервіси. Сьогодні їх досить багато – Яндекс.Пошта, Яндекс.Гроші, Яндекс.Вебмайстер і т. д. В 1998 році був відкритий рекламний сервіс, і користувачі вже спостерігали рекламу, що відповідає їх запитам. Це почало приносити творцям Яndex, першу значну прибуток.

Подальші роки також супроводжувалися різними змінами і модифікаціями:

1999 – з’явився Яндекс.Народ, трохи змінився дизайн сайту.
2000 – пошукова система перетворилася в окрему компанію Яндекс. У проект було інвестовано 5 млн. доларів. З’явився новий сервіс Яндекс.Каталог, а також був придуманий ТІЦ.
2001 – звання самого відвідуваного сайту Рунету. Були додані Яндекс.І Яндекс Директ.Гроші.
2002 – тільки в цьому році розробникам вдалося повністю окупити свої витрати на підтримку пошукової системи. Паралельно з цим відкрили сервіс Яндекс.Маркет.
2003 – на директе відкрили аукціон (не встановлена плата за клік), а також пошуковий робот навчився індексувати файли різних форматів. Яндекс пошта почала фільтрувати спам.
2004 – пройшов без суттєвих змін, за винятком невеликих переробок в дизайні.
2005 – Яндекс вийшов за межі Росії і відкрив окремий офіс на Україні. З’явилася РМЯ, для монетизації сайтів, раніше реклама показувалася тільки на сторінках Яндекса.
2006 – відкрили додатковий сервіс з відгуками про сайтах і блогах.
2007 – з’явилося відразу два додаткових сервісу – це Метрика і Яндекс.Фотки. Також саме в цьому році придумали дизайн, який практично не змінився сьогодні.
2008 – почали використовуватися більш сучасні технології, наприклад, почали враховуватися карти сайту. Також були проіндексовані закордонні ресурси.
2009 – впровадили нові алгоритми, які поліпшували пошук інформації і допомагали правильно ранжувати сайти. Нарешті-то з’явилася регіональна видача.
2010 – проводилася серйозна робота по модернізації рекламного сервісу, за рахунок чого була збільшена аудиторія рекламодавців.
2011 – на біржах почали продаватися акції компанії, а розробники направили свої зусилля на розвиток проекту закордоном, відкривши пошуковик в Туреччині.
2012 – повна зміна дизайну Яндекс.Картинок, з’явився браузер від Яндекса, з’явився алгоритм Калінінград.
2013 – з’явився алгоритм Острова, з’явилася інтерактивна видача, Яндекс обійшла Microsoft за кількістю запитів.
2014 – зміни в Яндекс.Гроші, алогоритмах, купуються нові сайти, допрацьовується браузер і багато іншого.

Звичайно, за роки розвитку пошукової системи відбулося набагато більше, але щоб захопити кожну подію, довелося б написати цілий окремий блог, а не статтю.

Творцям Яндекса Аркадій Волож та Сергію Сагалович, довелося пройти величезний шлях, а всі ми можемо сказати їм спасибі, за зручний інструмент.

попередня статтяЯк більше заробляти на блозі?
наступна стаття10 порад по Email розсилок