Заробіток в мережі: як продати статтю новачкові?

Навіть тим, хто жодного разу не намагався заробляти на просторах Рунета, відомо, що особливою популярністю в мережі користуються інформаційні статті.


За творчі муки платять по-різному: на ціну впливає і літературна якість матеріалу, і обрана автором тема, і репутація автора, і ступінь «розкрученості».

Статті у мережі найчастіше купують «на вагу»: ціна обчислюється виходячи з вартості однієї тисячі знаків. У підсумку довгі статті коштують дорожче, короткі – дешевше, хоча часто можна зустріти винятки з цього правила.

Зміст

  • Біржі контенту
    • Де краще продавати?
    • Як вибрати найкращу біржу?
  • Чи можна продавати контент на кількох біржах одночасно?
    • Нічого не продається! В чому моя помилка і що у зв’язку з цим робити?
    • Що важливіше – рейтинг або портфоліо?
    • Як швидко йдуть статті на біржах?

Вміння добре писати приходить з досвідом. Ви можете розвинути талант у тиші домашнього кабінету за пару місяців, оволодівши однією з найбільш затребуваних віртуальних професій.

Багато бояться починати, очікуючи строгих редакторських причіпок з боку покупців: страх втратити віру в себе після першої невдачі зупиняє багатьох.

Чого-чого, а завищених вимог до текстів в Рунеті боятися не варто: навіть самі неохайно написані вірші знаходять нового власника. Що ж стосується робіт, написаних акуратно, на них в Рунеті попит був, є і буде.

Щоб розвинути навички письма, варто почати з переписування чужих текстів своїми словами. Цей вид діяльності має особливу назву – його називають “рерайт”, що в перекладі з англійської означає “переписування”. Рерайт користується в Рунеті великим попитом.

Беручись за роботу, знайдіть хороший ісходник: за основу слід брати тільки якісні тексти, написані гарною мовою і містять корисну інформацію. Роблячи рерайт хороших статей, ви заробите ерудицію і навчіться подавати інформацію цікаво і складно.

Біржі контенту

Отже, ви зважилися і написали свої перші тексти. Ви – новачок, і готові продати результати праці за будь-яку ціну: лиш би взяли, а заодно оцінили якість і додали в список сумлінних авторів, з якими можна співпрацювати. Саме час відвідати одну з бірж контенту. Біржа контенту – це мережевий ресурс, що допомагає зустрітися авторам і покупцям статей. Біржа живе за рахунок комісії, розмір якої найчастіше становить 10% від продажної ціни контенту.

Після реєстрації, на яку піде всього кілька хвилин, має сенс витратити ще трохи часу і налаштувати обліковий запис, додавши інформацію про себе.

По-перше, не зайвим буде написати пару слів про своїх професійних навичках, хобі та інтереси: деякі покупці цікавляться особою автора перед купівлею, а якщо залишаються задоволені, цікавляться подвійно.

По-друге, необхідно вказати платіжні дані – номери віртуальних гаманців, на які можна буде згодом вивести зароблене. Всі біржі роблять переклади на гаманці в системі WebMoney: не маючи аккаунта в цій системі, заробляти в Неті практично неможливо.

Друге і третє місце в списку електронних платіжних систем ділять Qiwi і Яндекс.Гроші. У цих системах також необхідно зареєструвати по гаманцю: вони можуть знадобитися у разі, якщо виникнуть проблеми з WebMoney. Реєструючи гаманець Qiwi, майте на увазі, що він буде прив’язаний до номера мобільного телефону, для підтвердження права на який потрібно пред’явити договір з оператором зв’язку.

Де краще продавати?

Цілком резонне питання, тому що найпопулярніших бірж контенту в Рунеті не менше десятка. Найдемократичнішою є Advego, де можна відкривати торгівлю «з нуля», відразу після реєстрації. Ця біржа існує дуже давно і приваблює покупців можливістю купити текст будь-якої якості практично за будь-якою ціною.

Найбільшою популярністю там користуються дешеві тексти, написані недосвідченими любителями і школярами.

У Advego є форум, на якому можна задати питання адміністрації, а також створити власну тему і рекламувати виставлені на продаж статті. Комісія Advego – 10%, які будуть автоматично додані до вашої ціною. Основний недолік Адвего – складність зміни платіжних реквізитів.

Друге місце в списку популярних продавців контенту займає біржа Etxt. Перед тим, як виставити статтю на продаж, адміністрація Etxt вимагає наростити рейтинг, заробивши 100 рублів. Не хочете писати за копійки – не біда! Можете покласти 100 рублів на рахунок і відкривати торгівлю.

Це обмеження введено в якості додаткового захисту від напівграмотних «школярів», засмічують Рунет неякісними статтями. Акаунти «грамотеев» блокують, але ті не здаються і реєструються повторно… Як і на Advego, тексти проходять передпродажну перевірку, але на Etxt деякі тексти перевіряються без участі редактора, автоматично. Така ж комісія не стягується з покупця, а з обох учасників угоди: з гонорару автора будуть відняті 5%, і 5% доплатить покупець.

Рекламувати себе і свої статті можна за допомогою коротких оголошень, які публікуються в спеціальному розділі на головній сторінці. «Підняти» піктограму з текстом коштує 10 рублів. Коли реклама «потоне» і уповзе вниз, оголошення можна буде підняти ще раз, заплативши ще раз 10 рублів. Цікаво, що в середньому лише один з двадцяти користувачів користуються рекламними можливостями ресурсу.

Третім номером у списку йде сервіс, який багато хто знає по вбудованому механізму перевірки унікальності. Біржа Text.ru активно торгує статтями, але будьте готові зустрітися з дуже жорсткою (на межі жорстокості) перевіркою.

Модератори чіпляються до кожної коми, часто намагаючись сперечатися в неоднозначних ситуаціях. Їх непохитність пояснюється просто: відхилений текст – зайва галочка в досьє автора. Коли галочок стане багато, біржа буде знімати не 10% від продажної ціни, а набагато більше.

Саме так заробляє Text.ru на «принциповості модераторів». Втім, деяким авторам вдається продавати там свої тексти, не вилазячи за допустимий правилами поріг відправок на доопрацювання. Жорстка перевірка б’є по кишені авторів, погано знають російську мову, зате дозволяє покупцям купувати статті, грамотність яких не викликає сумнівів. Помилку простіше знайти в довгій статті, тому починати кар’єру там простіше всього з невеликих нотаток.

Як вибрати найкращу біржу?

На трьох перерахованих нами біржах є покупці і тексти активно продаються. Найпростіший спосіб визначити кращу біржу – попрацювати якийсь час на кожній з них, адже «краще» – поняття суб’єктивне і відносне. Комусь подобається швидкий вивід грошей, для кого-то швидкість виведення заробітку не критична.

Загальних правил не існує, хоча багато вважають, що суворість перевірки виставляються на продаж текстів передбачає можливість продавати їх по більш високим цінам. Це так і не так одночасно: серйозно на ціну тексту впливає компетентність автора і стилістика, а ці параметри не в змозі оцінити навіть найбільш компетентний модератор.

Ми вважаємо, що головною позитивною рисою мережевого ресурсу є адекватність адміністрації та служби підтримки користувачів. До того ж, деякі біржі орієнтуються виключно на інтереси покупців: у разі виникнення розбіжностей адміністрація майже завжди стає на бік грошей, а інтереси виконавця ігноруються.

продавать контент на нескольких биржах

Чи можна продавати контент на кількох біржах одночасно?

Так, багато хто так і роблять. В цьому немає нічого поганого, але є правило, яке необхідно неухильно дотримувати: текст повинен потрапляти тільки в одні руки. Важливим параметром при продажу є унікальність, і незабаром після публікації текст перестає бути унікальним.

Якщо стаття буде продана декільком покупцям, тільки один з них отримає унікальний контент, а інші не зможуть використовувати його на своїх ресурсах. Ця колізія з великою часткою імовірності призведе до скарг, які погано позначаться на вашій репутації. На деяких біржах за багаторазову продаж одного тексту в різних місцях акаунт виконавця блокують.

Якщо на одній з бірж ваш текст купили, негайно зніміть його з продажу там, де він продавався паралельно.

Нічого не продається! В чому моя помилка і що у зв’язку з цим робити?

Якщо не брати в розрахунок якість самих текстів, новачки роблять три основні помилки, виставляючи контент на біржах.

Перераховуємо ситуації, які серйозно гальмують продажу.

  • Про автора нічого не відомо, а ціна статті занадто висока. Якщо ви тільки-тільки прийшли на біржу, виставляйте ціни трохи нижче середніх. Цей же підхід слід використовувати новачкам, яким вдалося продати кілька статей. Якщо ви продали більше сотні статей, можете виставляти середні ціни. Якщо ваші тексти дійсно дуже гарні, намагайтеся виставляти їх за цінами вище середніх.
  • Продаж погано оформлена. В анотації не відображено Зміст статті, в назві не сконцентрований сенс, а невеликий фрагмент, який побачать покупці, вибрано невдало. В цьому випадку слід видалити статтю і оформити продаж заново.
  • Стаття присвячена нецікавою темі. Це найчастіша помилка, яку здійснюють практично всі новачки. Новачкові здається, що стаття на рідкісну тему повинна залучати. Немає. По-перше, такий текст рідко кому попадеться на очі. По-друге, вчитуватися і вдумуватися в написане вами покупець не буде: на це шкода часу. Тому писати треба про те, що цікаво читачеві, і про те, що привертає інтерес покупців статей.

    Має сенс писати про предмет, який добре відомий, але лише у випадку, якщо це цікаво іншим. Статті на популярні теми розлітаються, як гарячі пиріжки. Статті на теми, ніяк не пов’язані з комерцією, не можуть продаватися роками. Пишіть про все, що має відношення до грошей, і вашими текстами почнуть цікавитися набагато активніше.

  • По пункту 1 слід зробити невелике уточнення. Іноді продажу гальмують не лише завищені, але і занижені ціни. Багато покупців якісного контенту звикли орієнтуватися на ціну, і принципово не беруть те, що пропонується за копійки. Якщо справи йдуть погано, а час терпить, спробуйте підвищити ціни в півтора-два рази.

    Що важливіше – рейтинг або портфоліо?

    Портфоліо – особистий розділ, в якому автор подає раніше виконані роботи – слід заповнювати на самому початку, якщо інтерфейс ресурсу надає таку можливість. Портфоліо компенсує відсутність інформації про виконавця і якість пропонованих їм статей.

    Кілька текстів (десятка буде цілком достатньо) допоможуть покупцям оцінити ваші літературні таланти, а також рівень компетенції в обраній тематиці. Якщо ви пишете про спорт, в портфоліо повинні бути присутні статті про спорт. Якщо пишете про заробіток, додайте кілька текстів на «меркантильний» тему. Портфоліо – свідчення професіоналізму виконавця, але, щоб подивуватися високій якості виставлених робіт, покупець повинен дістатися до вашого профілю.

    Рейтинг – відмінна можливість звернути на себе увагу при високій конкуренції. На великих біржах зареєстровані десятки тисяч покупців і десятки тисяч виконавців. Маючи високий рейтинг (а ще краще – позицію на першій сторінці списку виконавців) можна встановлювати високі ціни і заявляти про себе як про професіонала вищої проби. Рейтинг також є гарантією якості: за продаж поганих статей на більшості бірж зазвичай карають. Зв’язка «рейтинг + портфоліо» працює ідеально.

    Зауважимо, що статті низької якості портфоліо виглядають не кращим чином. Вибираючи між «погано» і «нічого», краще вибрати «нічого». Якщо ж ви пишете, як Марк Твен, краще знайти роботу в мережі, де ціни порівняно невисокі, а в рекламному агентстві чи редакції великої видання.

    Як швидко йдуть статті на біржах?

    Відповісти на це питання однозначно неможливо. Трапляються періоди «затишшя», іноді тижнями нічого не продається. Іноді покупці влаштовують набіги і можуть скупити половину виставлених текстів за одну ніч.

    Припустимо, ви продаєте першу статтю, написану на популярну тему. Якщо ціна адекватна, швидше за все текст куплять протягом тижня. Деякі статті можуть висіти на біржах роками, але… не дивуйтеся! З часом і такі тексти знаходять покупця.

    Щоб процес збуту йшов плавно, статей у продажу повинно бути багато, а ціни – середніми. Багато автори тримають у магазині сто, двісті, іноді – більше трьохсот статей. Чим більше текстів викладіть на продаж, тим частіше буде приходити миле серцю системне повідомлення: «Вашу статтю купили!» Чим більше текстів буде у продажу, тим більше покупців дізнаються про ваше існування.