Глобальні автовиробники зіткнулися з перебоями у виробництві через суперечки щодо мікросхем

Автовиробники по всьому світу скорочують виробництво через критичну нестачу напівпровідників, спричинену торговим конфліктом за участю китайського виробника мікросхем у Нідерландах. Ця ситуація підкреслює вразливість складних ланцюгів постачання глобальної автомобільної промисловості та вказує на посилення напруженості щодо контролю над критичними технологіями.

Причини протистояння

Криза почалася, коли наприкінці вересня уряд Нідерландів взяв під контроль Nexperia, головний офіс якої знаходиться в Нідерландах. Цей крок був викликаний побоюваннями, що Nexperia, придбана китайською компанією Wingtech у 2019 році, може перенести виробництво з Європи до Китаю. Документи свідчать про те, що американські чиновники чинили тиск на уряд Нідерландів щодо власності Nexperia.

Пекін швидко відреагував, призупинивши експорт мікросхем зі своїх заводів, що викликало занепокоєння в автомобільному секторі та за його межами. Незважаючи на перші спроби Вашингтона виступити посередником у суперечці, Білий дім оголосив про торговельну угоду між президентом Трампом і Китаєм, яка передбачає відновлення поставок із китайських об’єктів Nexperia. Однак ця обіцянка так і не була реалізована.

Чому заміна чіпів непроста задача

Процес виробництва напівпровідників складний і вимагає кількох етапів. Діяльність Nexperia є яскравим прикладом такої складності: виробництво чіпів відбувається в Гамбурзі, Німеччина, тоді як операції з критичного пакування та завершення терміну служби в основному виконуються в Китаї.

Щоб обійти поточні збої, Wingtech доведеться закуповувати місцеві пластини з Китаю. Nexperia, зі свого боку, повинна буде розширити свої можливості для завершення виробництва за межами Китаю. Незважаючи на те, що Nexperia має певне виробництво упаковки в Малайзії та на Філіппінах, цього недостатньо, щоб компенсувати втрату китайських операцій. Антонія Хмайді, старший аналітик Інституту вивчення Китаю Mercator у Берліні, вважає, що навіть якщо Nexperia буде фінансово стабільною, знадобиться щонайменше чотири-шість місяців для створення альтернативних виробничих потужностей, а також процесів тестування та сертифікації, перш ніж чіпи можна буде використовувати в автомобілях.

Ситуація підтверджує застереження аналітиків, які постійно застерігали компанії від концентрації виробництва в Китаї без надійних планів резервного копіювання, навіть якщо це означає прийняття вищих операційних витрат для створення більш стійких і диверсифікованих ланцюжків поставок. * «Це має служити чітким попередженням про те, як далеко Китай готовий зайти, щоб захистити власні компанії», — сказала пані Хмайді.

Широкий вплив на автовиробників і постачальників

Широка залежність від чіпів Nexperia відображається в численних оголошеннях автовиробників і постачальників про коригування виробництва. Mercedes, Stellantis і Nissan створили спеціалізовані групи реагування для усунення нестачі мікросхем і пошуку альтернативних джерел постачання.

Bosch, найбільший європейський постачальник автозапчастин, визнав, що існують «значні проблеми», і використовує свою глобальну виробничу мережу та альтернативні технічні рішення. Компанія навіть була змушена тимчасово скоротити робочий день до 1000 співробітників на двох німецьких заводах згідно з урядовою програмою, яка раніше використовувалася під час пандемії.

Nissan підтвердив скорочення виробництва на двох заводах у Японії, очікуючи «невеликих коригувань виробництва», які торкнуться кількох сотень одиниць на кожному заводі. Компанія підкреслює, що «уважно стежить за ситуацією, що розвивається», і швидко відновить поставки, як тільки вони стабілізуються, щоб мінімізувати збої для клієнтів.

Криза підкреслює крихкість глобальних ланцюгів постачання та ескалацію геополітичної напруги через доступ до критично важливих технологій. Вирішення суперечки має вирішальне значення для пом’якшення подальшого уповільнення виробництва та захисту автомобільної промисловості.

попередня статтяДілова поїздка до Сан-Франциско у 2025 році
наступна статтяКак вести бизнес в Сиэтле в 2025 году