
На сучасному, добре оснащеному сто, можуть бути оглядові канави, естакади, але обов’язково – підйомні пристрої. Інженерні будови і механізми для підйому техніки беруть участь практично у всіх ремонтних технологіях, і полагодити автомобіль без них часто не представляється можливим. Хочемо порекомендувати купить подъемники для сто на 220в на сайті по найкращим цінам.
Підйомне обладнання для сто-це велика група пристроїв, в яку входять домкрати, перекидачі, ліфти, пересувні крани, а також автоматичні автомобільні підйомники, і про них – в цій статті.
Гідравліка-це перспективно
У того, хто хоч раз займався самостійно ремонтом ходової частини, кому необхідно було оглянути, очистити і виконати роботи в нижній області автомобіля, безумовно, питань з приводу переваги підйомників перед оглядовими ямами і канавами не виникає. Як здорово, коли автомобіль можна зафіксувати на зручній для механіка висоті, «підібратися» знизу і збоку до мотора, ходової, підвісці, трансмісії, не кажучи вже про те, що підйомники забезпечують нормальні гігієнічні умови праці для механіка.
Конструкції сучасних підйомників, використовуваних на сто, перш за все розрізняються типом головного приводу і кінематичною схемою. Підняти над опорною поверхнею автомобіль можна тільки за допомогою механізованого обладнання, яке приводиться в дію електроенергією, перетвореної в приводі підйомника в механічну енергію. Промисловість пропонує підйомники для автосервісів з трьома типами приводів: електромеханічним, електрогідравлічним, і, що зустрічається досить рідко, електропневматичним.
Треба відзначити, що вітчизняні виробники, зокрема, дарз, випускають електромеханічні підйомники вже багато років, тому сьогодні наші підйомники працюють як на великих сто, так і в зовсім невеликих майстернях. Частка моделей на ринку електромеханічних підйомників країни близько 40 %. Ці пристрої дуже надійні, а ціна їх цілком доступна для середнього сто.
Але в той же час все більшою популярністю користуються підйомники з гідроприводом. Справа в тому, що в механічних передачах величезне значення має якість обслуговування пар, що труться. Якщо мастило в потрібний вузол з якихось причин не надходить або вона забруднена абразивним пилом, то починає відбуватися інтенсивний знос поверхонь тертя в парі «гвинт-гайка», в синхронізуючих передачах, що призводить до необхідності проведення дорогого і складного ремонту , що вимагає часом демонтажу всього підйомника.
Гідравлічний привід набагато більш невибагливий, та й ремонтувати елементи гідравліки простіше і значно дешевше. Безумовно, підйомники з гідроприводом вимагають періодичної перевірки герметичності з’єднань трубопроводів, цілісності рвт, контролю ступеня натягу тросів в системі синхронізації, підтримування необхідного рівня масла в гідростанції, а також заміни його кожні 2-3 роки, відповідно до рекомендацій виробника. Але при дотриманні нескладних процедур по техобслуговуванню підйомники з гідроприводом працюють довго, економічно, і, що важливо для працівників сто, дуже тихо.
Одна, дві, а краще-чотири …
Найбільшого поширення набули сьогодні підйомники, основним елементом яких є підйомна стійка. Принцип роботи таких підйомників можна розглянути на прикладі одностоєчного електромеханічного підйомника: підйомна каретка, до якої кріпляться телескопічні робочі лапи, підхоплюють автомобіль, приводиться в рух електродвигуном через редуктор і гвинт, і, переміщаючись поступально, піднімає або опускає частину транспортного засобу.
Одностоєчні, особливо стаціонарні, підйомники використовуються на сто досить рідко, а ось «роботу» комплектів з 4-8 мобільних підкатних одностоєчних підйомників можна спостерігати під час ремонтів довгомірних вантажівок, напівпричепів, автобусів.
Електромеханічні 2-стійкові підйомники з одним або двома двигунами влаштовані принципово так само, як і одностоєчні. Але для одночасного підйому / опускання кареток необхідно, щоб обертання, що задається двигуном, встановленим на т.зв. «моторної» стійці, передавалося синхронно на ведену стійку. Для цього в конструкцію підйомника включають карданну, ланцюгову або зубчасту передачу, що діє з передавальним відношенням 1:1. “одномоторні” підйомники з двома стійками пропонуються як з нижньої або з верхньої «синхронізацією». У першому випадку передавальний механізм розташовується в рамі, на якій закріплені стійки підйомника. Рама може стаціонарно закріплюватися на підлозі, або ж опускатися в заздалегідь вирізане заниження в підлозі, завдяки чому виявляється «врівень» з підлогою. Це спрощує заїзд машини на підйомник.
У конструкціях “з верхньої синхронізацією” стійки кріпляться до підлоги анкерними болтами, а передавальний пристрій поміщається в короб, жорстко з’єднує стійки зверху.
В електромеханічних підйомниках з двома електродвигунами при натисканні на кнопку управління кожен двигун приводить в рух “свою” каретку в стійці, на якій він встановлений, а електрична синхронізація забезпечує паралельність здійснення поступального руху обома каретками.
У цій конструкції обидві стійки жорстко кріпляться анкерними болтами безпосередньо до підлоги.
Принцип роботи 4-стоєчних платформних підйомників мало чим відрізняється від роботи 2-стоєчних. Але треба відзначити, що 4-стійкові – найбільш універсальний вид автопідйомників. Тільки їх допомогою якісно виконують діагностику, настройку, обслуговування ходової частини, рульового управління і т. Д. Для зручності виконання окремих видів робіт існують різновиди 4-стоєчних підйомників: з «гладкими» платформами, з вбудованими в платформу міні-ліфтами, з траверсними домкратами і т. Д.
Однак 4-стійкові мають один великий недолік-обладнання займає досить велику площу, тому, враховуючи насиченість оснащенням і пристроями сучасних сто, і, як наслідок, дефіцит виробничих площ, далеко не кожна майстерня «вирішується» на придбання 4-стійкової конструкції.
Всі варіанти стоєчних підйомників з електромеханічним приводом пропонуються на ринку також і з приводом електрогідравлічним.
Чи є альтернатива “стійок”?
Незважаючи на те що на наших сто до 90% використовуваних підйомників – це 2 – і 4-стійкові, оскільки вони дійсно універсальні, надають механікам відмінний доступ до днища і ходової частини машини, відрізняються від підйомників інших типів досить низькою вартістю, при експлуатації цього обладнання проявляються і недоліки. Наприклад, 2-стієчний підйомник, піднімаючи автомобіль, одночасно обмежує доступ до його вікон, дверей, і робить практично неможливим кузовний ремонт в піднятому положенні.
Є й інші «претензії», але головним «мінусом», на думку багатьох експертів, є те, що 2-стоєчні підйомники, не кажучи вже про 4-стоєчних, перегороджують ремонтний бокс, створюючи непереборні складнощі для маневрування автомобілів.
В умовах обмеженого простору вирішенням проблеми можуть стати численні моделі малогабаритних ножичних автопідйомників, що випускаються з довгими і короткими платформами. При установці на сто їх монтують або просто на підлогу, або в заглиблену нішу, і тоді підйомник в складеному стані не виступає над рівнем підлоги, і при заїзді автомобіля на підйомник гідравлічний ножичний механізм піднімає його на робочу висоту від 0,45 до 1,8 м.
Різновидами ножичних є підйомники пантографного і паралелограмного типу. Паралелограмні компактні підйомники з електропневматичним приводом використовують, головним чином, в майстернях з ремонту мототехніки, гідравлічні знаходять застосування на ділянках кузовного ремонту і в шиномонтажах, в камерах фарбування. Паралелограмні не вимагають кріплення і підлозі, їх робоча висота – не більше 1,2 м.
Пантографні підйомники випускаються з короткими платформами для підхоплення автомобіля під кузов. За коефіцієнтом використання виробничої площі і зручності виконання ремонтних робіт на автомобілі ці підйомники випереджають будь-які стійку.
Проблему раціонального використання вільного місця в невеликому ремонтному боксі вирішують також установкою плунжерних підйомників. Моделі цих підйомників різноманітні в точки зору конструкційних рішень і компонуванні робочих органів. Підйомний пристрій складається з одного, двох або чотирьох плунжерних гідроциліндрів, воно вважається найбільш надійним серед використовуються в автопідйомниках інших конструкцій. Плунжерні незамінні на універсальних постах то, в пунктахДіагностики та контролю, на мийках і ділянках антикорозійної обробки. Вони займають мінімум виробничої площі, в той же час забезпечуючи максимальні зручності механіку, прості в експлуатації, не вимагають серйозних витрат праці і часу на своє обслуговування. З огляду на ці показники, багато експертів сходяться на думці, що плунжерні підйомники надалі будуть використовуватися все більш і більш широко.
Від вибору автопідйомника багато в чому залежить якість ремонтних процесів, тому недооцінюючи їх роль в роботі сто, власники втрачають не тільки частину прибутку, але, часом, що більш важливо, авторитет і клієнтів.