Як проводити а/б тестування сайту або лендінгу за допомогою google analytics

1 доброго часу доби, шановні читачі. Сьогодні продовжимо знайомитися з можливостями сервісу google analytics. В даному випадку нас цікавить проведення а / б тестів сайту за допомогою google analytics. Саме про спліт тестування і поговоримо в сьогоднішній статті.

Завдяки проведенню а/б тестів ви зможете постійно підвищувати конверсію сайту, що в підсумку позначиться на загальній кількості заявок. Чим більше ви тестуєте, тим краще буде ефективність. Зрозуміло, тестування тестуванню ворожнечу. Будь-яка гіпотеза повинна бути виправдана. А щоб ваші дії були виправдані, їх потрібно підкріплювати доводами, які народжуються після ретельної аналітики сайту. Зокрема, заходите в яндекс метрику і переглядаєте карту кліків і скролінгу. На основі цих даних вже дивіться, що і як змінювати.

отже, як же проводити а / б тестування сайтів через google analytics?

По-перше, у вас повинно бути вже підготовлено кілька сайтів: основний сайт і сайт зі змінами.

Запам’ятайте: тестувати потрібно по одному елементу, а не все відразу. Якщо тестувати за один раз по кілька елементів, то ви не зможете зрозуміти, що спрацювало, а що ні. Тобто вирішили протестувати заголовок. Для цього копіюєте основний сайт, на копії міняєте тільки заголовок і запускаєте спліт тестування. По завершенню цього тесту запускаєте наступний. І так по порядку.

Тестувати можна що завгодно. Найчастіше тестують заголовки, розташування блоків, акції, дизайн або всього сайту, або окремих його елементів. В даному випадку є велика кількість варіантів, що саме протестувати.

як тільки підготували сайти, переходите до наступного кроку.

По-друге, вам потрібен обліковий запис google analytics. У попередній статті ми говорили, як створити аккаунт в google analytics і зробити базові настройки. Тому для початку вам потрібно зайти в нього. Далі переходите в розділ»звіт”.

Далі в лівому бічному меню переходите в пункт»поведінка”. У ньому знаходите пункт»експеримент”. У відкрилася станиці натискаєте на кнопку»створити експеримент”.

Далі вам необхідно заповнити всі поля і вибрати необхідні функції для налаштування тестування.

  • заповнюєте назву експерименту. Назва повинна бути для вас зрозумілою.
  • мета експерименту-це те, що саме ви хочете відстежувати в результаті. Як правило, відстежується конверсія сайту, тому вам потрібно буде налаштувати цілі, якщо цього ще не зробили. Як налаштовувати цілі, ми описали в спеціальній статті.
  • рівномірний розподіл трафіку – якщо залишити без змін, то в ході експерименту система частіше почне показувати найбільш ефективний варіант сайту. Якщо включити рівномірний розподіл, то трафік буде ділитися порівну.
  • мінімальний період експерименту-це той проміжок часу, протягом якого буде проводитися тестування. Я рекомендую проводити кожне тестування не менше 3 тижнів. Хоча якщо у вас трафіку дуже мало, то цей період треба ще збільшити.
  • налаштування порога достовірності-чим вище поріг, тим достовірніше дані будуть за підсумком тестування.

Потім переходите до наступного кроку. На цьому етапі ви прописуєте посилання основного сайту і сайту зі змінами. Також прописуєте для них назви, щоб було зрозуміло, де який сайт. Рекомендую в експериментах використовувати тільки по 2 сайту: основний і сайт зі змінами. Тоді спліт тестування у вас буде правильним. Далі переходите до наступного етапу.

Після цього вам потрібно буде додати код експерименту на сайт. Ви це можете зробити самостійно, якщо вмієте, або відправити вашому веб-майстру, тобто програмісту.

Відразу варто сказати, що на основному і додатковому сайтах обов’язково повинен бути встановлений код відстеження google analytics.

Код експерименту потрібно встановлювати тільки на основний сайт-це дуже важливо. Цей код потрібно вставити безпосередньо після відкриття тега head у верхній частині вихідної сторінки.

Після додавання коду експерименту натисніть «далі», щоб перевірити код, переглянути конфігурацію і запустити експеримент.

Якщо все правильно зробили, то експеримент запуститься. По завершенню тестування ви зможете зрозуміти, наскільки ефективний той чи інший варіант сайту.

Також варто відзначити, що в інтернеті є й інші сервіси для проведення спліт тестування. Вони надають скрипти, які також потрібно розмістити на сайті. Але google analytics хороший тим, що даний сервіс вже інтегрований з вашим сайтом і трафіком. Тому я рекомендую проводити а / б тестування саме через google analytics.

якщо залишилися питання по даній темі, задавайте їх в коментарях.