Як вибрати жанр для цікавої статті?

Перед тим, як взятися за написання статей, які стануть частиною портфоліо або будуть виставлені на біржі контенту, корисно ознайомитися з класифікацією текстів, які найчастіше купують.


Існує безліч класифікацій контенту. Найчастіше тексти поділяють на інформаційні і продають; це поділ досить умовно, так як будь-який текст, що-небудь та продає, інакше б він ніколи не був написаний і був би нікому не цікавий.

Зміст

  • Інформаційні тексти
    • Огляди списком, огляди-порівняння
    • Статті, що допомагають вирішити проблему
    • Покрокові керівництва
  • Рекламні тексти, написані у вигляді нейтрального інформаційного огляду
    • Тексти, що продають

Ми склали власний список основних категорій, який стане в нагоді вам в роботі.

Ось основні типи текстів, якими найчастіше цікавляться покупці на статейних біржах:

  • інформаційні тексти, які описують явище, поняття, товар, послугу або ресурс;
  • огляди, присвячені якійсь темі і порівнюють товари, послуги, ресурси і сервіси;
  • тексти, покликані вирішити проблему (зазвичай – різними шляхами);
  • статті-інструкції, що вирішують проблему «єдино вірним шляхом» – способом, викладеним у формі покрокового керівництва (їх іноді називають текстами «how to»);
  • реклама товару, бренду або компанії, написана в інформаційно-ознайомлювальний стилі;
  • текст, що продає, що має в собі елементи спеціальної пропозиції і мотивуючий замовити товар або послугу негайно;

Досить часто стилі переплітаються: стаття, присвячена загальних питань озеленення території може закінчуватися закликом купити добрива відомої марки або пропозицією послуг ландшафтного дизайну.

В оглядових статтях часто можна зустріти фрагменти, що містять покрокові керівництва, а в інформаційних статтях – конкретику порівнянь. Тим не менш, за основу краще брати один із шаблонів, змішуючи стилі і ускладнюючи фактуру за обставин, безпосередньо в процесі написання. Тепер давайте розглянемо докладніше кожну категорію.

Інформаційні тексти

Мета – познайомити читача з явищем, можливістю, ринком, товаром або послугою. Передбачається, що автор знайомий з чимось, про що не знає читач. Передбачається, що це знання може стати у пригоді читачеві, вирішуючи одну з його проблем. Про те, що інформація має бути корисною, не можна забувати.

Приклад 1. Стаття призначена для молодих людей і присвячена спорту. У ній розповідається, як підтримувати спортивну форму без серйозних витрат часу і сил. Розбираються різні варіанти: відвідування басейну, короткі пробіжки, домашні вправи з гантелями і еспандером.

Приклад 2. Стаття призначена для молодих дівчат і присвячена схудненню. В тексті розповідається про переваги і недоліки популярних дієт.

Головне завдання інформаційного тексту – максимально повно висвітлити поставлену тему. Повнота висвітлення повинна спиратися на практичні інтереси читача (слід робити акцент на практичній стороні питання, розповідати про можливих застосуваннях і вигоді, уникати довгих історичних екскурсів і теоретизувань). Інформаційні статті публікуються постійно. Більша частина статей, виставлених на продаж – інформаційні.

Огляди списком, огляди-порівняння

Основне завдання таких статей – перерахувати пропозиції якийсь індустрії, описавши плюси, мінуси та основні відмінності основних пропозицій. Зазвичай увага акцентується не на проблемі, а на вигоді (кращі ігри для смартфонів, самі популярні сервіси мікроблогів, найкрасивіші міста Європи і т. д.) Тим не менш, стаття тільки виграє, якщо вигода буде логічно пов’язана з вирішенням проблеми – відпочинок після роботи, автоматизація рутинних процесів і т. д.

Перед написанням такої статті зазвичай складається список того, що буде порівнюватися. Складати повноцінний рейтинг і роздавати призові місця не обов’язково, але можна, якщо ви не обмежені розміром.

При написанні тексту слід визначити, скільки місця буде приділено кожній позиції. При порівнянні зовсім не обов’язково користуватися єдиною шкалою: інформація буде краще сприйматися, якщо у порівняннях будуть присутні живі суб’єктивні оцінки. Такі тексти часто публікують паперові видання.

Приклад 1. Стаття написана для молодих людей 12-40 років і присвячена самим потужним смартфонам, випущених на початку поточного року. Не обов’язково складати точний список, досить описати найпотужніші з тих, які вдалося роздобути експерту. Початок статті – перелік моделей, середина – оцінка моделей (характеристики, потужність, розмір екрана, енергоспоживання і т. д), кінець – загальні висновки про модельному ряді та оголошення переможця.

Приклад 2. Стаття призначена для активних користувачів Інтернет і описує найбільш популярні сервіси зберігання зображень. Вступ містить загальну інформацію та список сервісів, в основній частині розбирається кожен сервіс (давно існує, чи потрібна реєстрація, скільки часу зберігається картинка, чи є можливості обробки, обмеження на обсяг та інше). Зазвичай такі огляди пишуться без звичного висновку: формат не вимагає ні висновків, ні оцінок.

Статті, що допомагають вирішити проблему

При створенні таких статей необхідно включати фантазію. Одна і та ж проблема може бути вирішена по-різному. Прибирання в кімнаті можна провести за допомогою віника або робота-пилососа. Можна запросити подругу або цілу компанію друзів, які допоможуть розібратися з зайвим мотлохом. Зрештою, сміття можна замаскувати, задрапувавши його за допомогою ганчірок і простирадла, а можна творчо використовувати, створивши з нього гарну інсталяцію.

Чим більше способів вирішення проблеми пропонує стаття, тим цікавіше його читати. Якщо проблема дійсно є проблемою, стаття швидко знайде покупця.

Фантазуючи, не варто пропонувати свідомо утопічні рішення, і перетворювати корисну статтю у фантастичне оповідання. Основне завдання цього тексту – запропонувати меню з різних способів розв’язання, кожен з яких за певних обставин може бути кращим.

Приклад 1. Стаття призначена для молодих господарів і описує різні розваги під час вечірки. Початок статті – опис проблеми (іноді гості нудьгують), основна частина – перерахування веселих розваг.

Приклад 2. Стаття призначена для початківців фотографів і розповідає про те, як поліпшити якість цифрового знімка. Розбираються різні фільтри, ефекти і режими зйомки, а також додатковий софт для стаціонарних комп’ютерів, планшетів і смартфонів.

Покрокові керівництва

Величезною популярністю в Рунеті користуються покрокові керівництва, присвячені реєстрації на різних інтернет-сервісах, роботи з софтом і гаджетів. Найважливіше – точність: дрібниць у цьому жанрі не буває. Необхідно вказувати точну версію програмного забезпечення, не забувати про дрібних деталях інтерфейсу, описуючи всі кнопки, прапорці та перемикачі.

Приклад. Текст присвячений видалення ефекту «червоних очей» за допомогою плагіна NoRedEyes в Photoshop і призначений для некваліфікованих користувачів. Приблизний план статті: відкриття зображення в редакторі, скачування і установка плагіна, налаштування параметрів плагіна, застосування плагіна, збереження зміненого зображення.

Покрокове керівництво виглядає набагато краще, якщо ілюстроване авторськими малюнками – скріншотами, на яких гуртками і стрілками виділені фрагменти інтерфейсу, про яких йде мова. З добре написаним покроковим керівництвом конкурує тільки відеоролик, записаний за тими ж правилами.

Якщо ви вмієте писати без води, зрозуміло пояснюючи все, що може викликати питання, без роботи ніколи не залишитеся. Покрокові керівництва користуються незмінним попитом не тільки в Росії, але і в іншому світі. Особливо цей жанр популярний у США, де існують успішні багаті видавництва, що випускають керівництва «How to» у вигляді окремих книг.

Рекламні тексти, написані у вигляді нейтрального інформаційного огляду

Найчастіше такі тексти публікують на невеликих сайтах і в блогах. Такі тексти найчастіше мають невеликий розмір і створюються по одному і тому ж плану: проблема – драматизація (біль) – можливі шляхи вирішення – найкраще рішення, яким стає рекламований товар або послуга.

Замовники рекламних текстів не люблять, коли їх товар або послугу описують прискіпливо і несхвально, підходять до деталей занадто критично. Не обов’язково писати захоплено, але м’яка теплота не завадить. Статті цього типу дуже популярні в Рунеті. Найчастіше їх публікують у блогах і на сайтах-сателітах. Покупцями таких статей найчастіше стають компанії, що пропонують СЕО-послуги, а також оптимізатори-приватники.

Приклад: реклама послуг компанії, що надає спецтехніку в оренду. На початку статті описуються недоліки володіння спецтехнікою, яка рідко.

В середині описуються методи вирішення проблеми, найефективнішим з яких є погодинна оренда. В кінці тексту «між іншим» рекомендується компанія, що надає ці послуги. Там же згадуються основні переваги компанії, а також плюси, які обіцяє співпрацювати з цією фірмою.

Тексти, що продають

Написати хороший «продажник» по плечу лише професіоналу, знайомому з психологією. Такі тексти непогано вдаються психологам, журналістам і маркетологам.

«Продажники» працюють, якщо автору вдається достукатися до підсвідомості читача і змусити його зробити потрібну дію тоді, коли розум ще не прийняв остаточного рішення. У хід йдуть різні прийоми: гра тригерами, використання сильних образів і безпрограшних порівнянь, особливий ритм оповіді і багаторазові повернення. Один «продажник» присвячений одному комерційної пропозиції; спроби продати все і відразу не спрацьовують.

Попит на хороші «продажники» дуже високий, а рекламникам, який вміє створювати шедеври в цій області, готові платити будь – які гроші, адже витрати швидко «відбиваються». Щоб навчитися писати такі тексти добре, необхідна постійна практика і розуміння, як працює механізм прийняття рішень. Попит на хороші, що працюють продають тексти великий і з кожним роком продовжує зростати.